ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در کل لرستان/ صرف بیش از ۱ میلیارد تومان اعتبار

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان،از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز دره نصب شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی  با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: این عملیات ، در قالب بند سنگی ملاتی ، سنگی گابیونی ، سامانه های سطوح آبگیر ، بذرکاری گیاهان دارویی ، جنگلکاری و قرق انجام شده است.

وی به ۲ هزار متر حجم سازه های بند سنگی گابیونی ، ۱۲۰۰ متر حجم سازه بند سنگی ملاتی ، ۵۵هکتار سامانه سطوح آبگیر ، ۵۰ هکتار بذرکاری گیاهان دارویی ، ۱۲۳ هکتار جنگلکاری و ۴۰۰ هکتار قرق اشاره کرد و یادآور شد :اعتبار این پروژه مبلغی بالغ بر یک‌میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان بوده است.

استحصال آب برای کاشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی در حال اجرا است.

نجفی به مشخصات بند سنگی ملاتی در این حوزه گریزی زد و افزود : این بند با جمع آوری ۶۰ هزار متر مکعب آب در پشت بند ، ۸ متر ارتفاع ، ۳۵ متر طول تاج،به منظور کنترل سیلاب ، استحصال آب برای کاشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان در پایان به پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی عملیات آبخیزداری در حوزه دره نصب اشاره کرد و بیان داشت : هدف از اجرای  این پروژه ، جلوگیری از فرسایش خاک ، کنترل آبهای سطحی و رواناب‌ها، ذخیره نزولات آسمانی، تاثیر در اقتصاد معیشت ساکنین منطقه و ... می باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =