بودجه استان کردستان در سال ۹۸ کاهش نداشته است

روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کردستان در اطلاعیه ای آورده است: بودجه استانی نسبت به سال ۱۳۹۷ نه تنها کاهش نداشته بلکه بیش از ۹ درصد نیز افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در اطلاعیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان که نسخه ای از آن در اختیار ما قرار گرفته، آمده است: در روزهای اخیر و در پی تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اخبار و تحلیل هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در باب میزان بودجه استان کردستان منتشر شده است که سوالاتی را برای کاربران و فعالان این عرصه ایجاد کرده است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ضمن استقبال و احترام به دقت و پیگیری های شهروندان، آن را نشانه پویایی و احساس مسئولیت در قبال توسعه استان می داند و  همانگونه که قبلاً نیز بارها اذعان کرده، معتقد است که توسعه جز با مشارکت همه کنش گران و تک تک شهروندان اتفاق نمی افتد، اما همانگونه که شاهدیم فضای مجازی در عین کارکردهای مثبت، مفید و موثر در حوزه های اطلاع رسانی و شفاف سازی، گاهی زمینه را برای تکثیر داده های غیر متقن، بدون مرجع و غیر قابل استناد نیز فراهم نموده است و برخی کاربران، کانال ها و گروه ها نیز بدون اعتبار سنجی و بررسی صحت و سقم مطالب، آنها را بازنشر می کنند.

در جدول منتشر شده در فضای مجازی، بودجه استان کردستان در سال ۱۳۹۷ ، رقم ۱۷۷۶۷۹۰۶ میلیون ریال و بودجه سال ۱۳۹۸ نیز  ۷۳۴۶۰۰۰ میلیون ریال ذکر شده و بر اساس مقایسه این دو عدد نتیجه گرفته شده است که بودجه سال ۱۳۹۸ استان، ۴۱ درصد کاهش داشته است و همین موضوع دستمایه تحلیل کم توجهی دولت به استان کردستان قرار گرفته است. اما واقعیت موضوع این است که عدد ۱۷۷۶۷۹۰۶ میلیون ریال که در جدول فوق مبنا قرار گرفته، مربوط به لایحه پیشنهادی دولت در سال ۱۳۹۷ با احتساب اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان بود، اما در فرایند رسیدگی به لایحه در مجلس شورای اسلامی اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش و بنیاد شهید مجدداً در ردیف اعتبارات ملی محاسبه و از ردیف اعتبارات استانی کسر گردید و در نتیجه ((بودجه استانی)) استان کردستان در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ (جدول شماره ۱۰ اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استانها - صفحه ۳۵۱ ) عدد ۶۷۴۶۶۲۴ میلیون ریال به تصویب مجلس رسید و ابلاغ گردید و با توجه به پیش بینی ۷۳۴۶۶۱۷ میلیون ریال ((بودجه استانی)) استان کردستان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ (جدول شماره ۱۰ – صفحه ۲۹۲) نسبت به سال ۱۳۹۷ نه تنها کاهش نداشته بلکه بیش از  ۹ درصد نیز افزایش نشان می دهد. همچنین جدول ۱۰-۱  لایحه بودجه ۱۳۹۸ (اعتبارات تملک دارایی هایی سرمایه ای استان ها – صفحه ۲۹۴) نشان می دهد که اعتبار پیش بینی شده برای استان کردستان (به میزان ۹۱۵۴۳۰۰ میلیون ریال) نسبت به قانون بودجه ۱۳۹۷ (به میزان ۸۳۰۴۳۰۰ میلیون ریال) بیش از ۱۰ درصد افزایش دارد در حالی که میانگین افزایش کشوری در این جدول ۸ و هفت دهم درصد می باشد.

اضافه می نماید در لایحه بودجه ۱۳۹۸ کشور، اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های استان کردستان که دارای ردیف در پیوست قانون بودجه می باشند، مانند راه، راه آهن، آب و ... به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که در آینده به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =