چرا محسن رضایی گاه و بیگاه سوژه رسانه‌ها می‌شود؟

ایسنا نوشت: دوباره جنجال‌ساز شده است. کاندیدای بالقوه ادوار مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری این بار نه به خاطر کاندیداتوری مجدد، بلکه به دلیل توئیتی عجیب جنجالی جدید به راه انداخته است.

رضایی هر از گاهی صحبت‌های جنجالی داشته. مثل وقتی که در اظهارنظر عجیبی درباره احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا به ایران گفت: من به ملت ایران به عنوان یک سرباز قول می‌دهم اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران چشم بدی داشته و به فکر حمله نظامی باشند، مطمئن باشند، حداقل در هفته اول هزار نفر آمریکائی را اسیر می‌گیریم که آن موقع برای آزاد کردن هر کدامشان باید چند میلیارد دلار بدهند.» این صحبت‌ها هم در زمان خود جنجال زیادی به پا کرد و بسیاری از منتقدان فرمانده سابق و سیاستمدار امروز را به نداشتن تحلیل درست از شرایط متهم کردند.

واکنش‌ها به توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار او را برای توضیح اظهاراتش به تلویزیون کشاند و ۱۰ دی در یک برنامه صبحگاهی گفت: من دست کسانی را که به خاطر توئیتی که در مورد عملیات کربلای چهار به من انتقاد وارد کردند می‌بوسم و قصد رویارویی با آنها را ندارم. البته از سیاسیونی که در این باره حرف زدند انتظاری ندارم و به آنها می‌گویم آقایان حاشیه‌سازی نکنید و به درد و معیشت مردم برسید.

وی ادامه داد: هر سال دی ماه با یک داستان تکراری مواجهیم که عده‌ای می‌آیند در صحنه و می‌گویند که عملیات کربلای چهار لو رفته و هزاران نفر شهید و مجروح شدند و فرماندهان هیچ توجهی به جان بچه‌های مردم نداشتند. ما دیدیم چه کار کنیم که این قصه هر سال تکرار می‌شود. من یک توئیتی زدم که شما که این همه حرف می‌زنید بیایید این قضیه را این زاویه دیگر نیز نگاه کنید و آن این است که عملیاتی را که انجام دادیم به عملیات فریب تبدیل کردیم و ۱۵ روز بعد درست در همان منطقه عملیاتی را انجام دادیم. قصد من این بود که حال که در مورد عملیات کربلای چهار کار کارشناسی و انتقادی انجام می‌شود در مورد جنبه تبدیل این عملیات به عملیات فریب هم بحث شود. اما این حرف مرا طور دیگری برداشت کردند. این تحلیل پسینی است یعنی اینکه مثل روز روشن است.

رضایی در پاسخ به این سوال که انتقادی که مخاطبان وارد کرده‌اند این است که مگر می‌شود یک عملیات فریب این همه شهید داشته باشد؟ تاکید کرد: مگر ما به این عملیات، عملیات فریب می‌گوییم؟ می‌گوییم بعد از انجام عملیات کربلای چهار، آن را به عملیات فریب تبدیل کردیم.

به هر حال محسن رضایی گاه و بیگاه سوژه رسانه‌ها می‌شود. با کاندیدا شدن‌های متوالی برای ریاست‌جمهوری، با بازگشت به سپاه و یا با اظهارات مناقشه‌برانگیز. شاید سردرگمی میان سیاستمدار یا نظامی بودن، دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه را این‌گونه آشفته کرده تا نتواند در مواقع حساس، مواضع حساسیت‌برانگیز نداشته باشد. اتفاقی که می‌تواند روی بالاتر نرفتن او از صندلی دبیری مجمع هم اثرگذار باشد. شاید فرمانده از ابتدا هم نباید اسیر سیاست می‌شد تا در بزنگاه‌ها این‌گونه به دام نیفتد.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =