یاوه‌گویی ترامپ علیه ایران در پیام سال نو

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت سال نوی میلادی به دفاع از اقدامات خود در عرصه داخلی و خارجی پرداخت.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت سال نوی میلادی در پیامی ویدئویی از آنچه به زعم او «دستاوردهای» دولت وی در دو سال نخست‌ ریاست‌جمهوری است، سخن گفت و از اقدامات غیرقانونی این کشور در عرصه بین‌المللی دفاع کرد.

دفاع ترامپ از دستاوردهای دولتش در حالی مطرح می‌شود که در پی مخالفت‌ کنگره آمریکا با تخصیص بودجه درخواستی کاخ سفید برای ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت این کشور تعطیل شده است.

وی در این پیام ویدئویی گفت: من در مقابل اتاق بیضی شکل (دفترکار ترامپ) ایستاده‌ام و آرزو می‌کنم سال نوی خوبی داشته باشید، سال نو، سال خوب و پیچیده‌ای خواهد بود و لازم است بگویم برخی افراد وضعیت را پیچیده می‌کنند ولی من به این موضوع افتخار می‌کنم که پیش از این دولتی در آمریکا نبوده است که به اندازه دولت من در دو سال اول خود این همه خدمت‌رسانی کرده باشد. وضعیت اقتصاد ما عالی است، برای اولین بار در طول سالیان متمادی دستمزدها در حال افزایش است و مردم با داشتن تنها یک شغل بجای دو یا سه شغل پول زیادی درمی‌آورند.

وی در ادامه مدعی شد: ما (در سال ۲۰۱۸) به توافق یکجانبه و وحشتناک هسته‌ای ایران (برجام) پایان دادیم. به وضعیت ما با کره شمالی نگاه کنید اوضاع واقعا دارد خوب پیش می‌رود. ما سفارت خود را به اورشلیم (قدس اشغالی) انتقال دادیم، من وعده انجام این کار را داده بودم و آن را انجام دادم.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام سال نوی میلادی خود، بار دیگر بر لزوم ساخت دیوار مرزی (در مرز مکزیک) تاکید کرد.

ترامپ در این پیام از ادامه ریاست جمهوری خود تا شش سال دیگر سخن گفت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 5
    یاوه گوئی از هر سیاستمداری که باشد بد است. ترامپ یکی از یاوه گویان به نام است.