توضیحات پلیس انگلیس درباره حادثه تروریستی منچستر

ایرنا نوشت: پلیس کلانشهر منچستر حادثه دوشنبه شب را که در اثر آن سه نفر مجروح شدند، تروریستی اعلام کرد.

 رسانه‌های انگلیس بامداد سه شنبه به وقت تهران از حمله یک نفر با چاقو به گروهی از مردم در ایستگاه قطار ویکتوریا در شهر منچستر خبر دادند که در جریان آن سه تن شامل یک مأمور پلیس و یک زن و مرد زخمی شدند.
پلیس حمل‌ونقل در بیانیه‌ای با تائید وقوع این حادثه، اعلام کرد یکی از مأمورانش از ناحیه بازو مجروح شده است. یک زن و یک مرد هم به دلیل جراحات وارده، به بیمارستان منتقل‌شده اما کمی بعد ترخیص شدند.

گزارش‌ها حاکی است پلیس تاکنون یک مرد 25 ساله را دستگیر کرده است. شاهدان عینی می‌گویند که در جریان حادثه دیشب مهاجم جملاتی به زبان عربی گفته و فریاد زده که تا زمانی که حملات نظامی انگلیس به کشورهای خارجی ادامه داشته باشد، این کشور امن نخواهد ‌ماند.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس هم‌زمان با اعلام تروریستی بودن این حادثه، با انتشار پیامی در توییتر با قربانیان این حادثه اعلام همبستگی کرد.
سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم در انگلیس از اوت 2014 در سطح 'شدید' قرار دارد که به این معناست که حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است. این سطح در سال گذشته دو بار به مرحله «بحرانی» به معنای قریب‌الوقوع بودن حمله تروریستی ارتقاء پیدا کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =