میزان بارش‌های پاییزی در اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافت

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان میزان بارش‌های پاییزی در اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از اداره کل هواشناسی  از اول مهر امسال تا پایان آذرماه،  میانگین وزنی بارش ها در سطح استان برابر ۴۸ میلمتراست که به نسبت بلندمدت در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد یعنی معادل ۷.۴ میلیمتر افزایش یافته است.

میزان بارش در شهرستان کوهرنگ را ۳۲۹ میلیمتر  بوده است که این میزان بارش نسبت به مقدار بلندمدت خود حدود ۹ درصد یعنی معادل ۲۹ میلیمتر افزایش نشان می‌دهد.

پبر اساس پیش‌بینی‌های فصلی اعلام شده طی پاییز ۹۷ به‌سبب فعالیت سامانه‌های جوی بارش‌هایی فراتر از نرمال در اکثر شهرستان های استان اصفهان به‌ وقوع پیوسته که بیشتر مربوط به مناطق شمال و جنوبی استان است.

افزایش بارش ها از دهه دوم دی ماه آغاز می شود

 آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی فصلی، نشان از بهبود وضعیت بارش‌ها از دهه دوم دی ماه تا دهه اول بهمن‌ماه به‌ویژه در مناطق جنوب‌غرب و غرب استان دارند که این بارش ها عمدتاً به شکل برف خواهد بود، بر این اساس از اواسط بهمن تا اسفندماه به تدریج با کاهش بارش نرمال ماهیانه مواجه خواهیم بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =