مردم نگران نباشند، مشکل کمبود دارو در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: مشکل دارویی در استان وجود ندارد و اگر هم چنین مشکلی بوجود بیاید، تامین دارو از استان‌های مجاور انجام می‌شود تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سعید رهبر سوره‌ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در جمع رسانه‌ها در مورد کمبود دارو گفت: هم‌اکنون هیچ کمبود دارو برای بیماریهای خاص استان وجود ندارد و با توجه به زمان‌بر بودن پروسه حمل دارو و جایگزینی آن و نیاز بیماران به دسترسی سریع به دارو،تهیه دارو از شهر یا استان همسایه به بیماران پیشنهاد می‌شود، همچنان که بیماران از سایر استان‌ها نیز برای تهیه برخی اقلام دارویی به استان آذربایجان‌غربی مراجعه میکنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال و طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۲ هزار نفر بصورت رایگان تحت آموزش قرار گرفته اند که ۱۵۰۰ نفر از این تعداد، مهارت های تخصصی برای امداد در حوادث فرا گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون ۱۷ پایگاه ثابت امداد و نجات، ۲ پایگاه ثابت کوهستان، ۲ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امدادهوایی در سطح استان مستقر است که تعدادی نیز به نسبت زمان در طول سال به آن ها اضافه می شود که بخشی از پرسنل هلال احمر و نزدیک به ۴ هزار امدادگر در آنها فعالیت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: ۱۳۶ هزار نفر از جمعیت های استان نیز در مراسمات مختلف آموزش دیده اند ضمن اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر داواطلب ثبت شده در استان وجود دارد که این افراد اعلام آمادگی کرده اند که به شکل حرفه ای و مالی امدادرسانی کرده که از داوطلبان بیش از ۳ میلیارد تومان کمک شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =