کاهش معنی‌دار بودجه شورای عالی استان‌ها در لایحه پیشنهادی دولت

ایرنا نوشت: معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: در حالی که بودجه سال ۹۷ شورای عالی استان ها ۲۸ میلیارد تومان بود، در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ به رقم ۲۰ میلیارد رسیده است.

منصور روشناسی روز پنجشنبه افزود: بودجه پیشنهادی ما از سوی شورای عالی استان ها ۱۵۰ میلیارد تومان بود که در بودجه سال ۹۸ به ۲۰ میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که حتی بودجه شورای عالی در سال های گذشته نیز جوابگوی نیازهای این شورا نبوده است.
معاون اجرایی شورای عالی استان ها ادامه داد: هزار و ۵۰۰ دبیرخانه این شورا در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و بودجه کنونی این شورا که همواره در تخصیص آن با مشکل مواجه هستیم، جوابگوی این همه نیاز نیست و در عمل نمی شود کاری کرد.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی قول همکاری به ما داده است، اما به نظر نمی رسد با این همکاری نیز رقم قابل توجهی را برای افزایش بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شاهد باشیم.
معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها گفت: شورای عالی استان ها جزو شوراهای فرادست است و بودجه پیشنهادی شامل تمام شوراهای اسلامی بخش، شهرستان و استان در کشور و شورای عالی استان ها می شود.
وی با تاکید بر حل مشکلات با برنامه ریزی مدون و کاربردی گفت: بخشی از گلایه های اعضای شوراهای اسلامی استان ها مباحث مالی و بودجه ای است که باید فکر اساسی برای آن صورت گیرد.
معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها ادامه داد: منابع پایدار برای شورای عالی استان ها برای تخصیص به شورای اسلامی استان ها بعد از ۱۸ سال فعالیت، امری ضروری و مهم است.
وی تاکید کرد: از مجلس می خواهیم که طرح های تامین منابع پایدار مانند مالیات بر ارزش افزوده و بودجه عمومی برای شوراهای فرادست در نظر گرفته شود.
روشناسی تاکید کرد: به نوعی مجلس در زمینه تامین بودجه شورای عالی استان ها باید منبع مشخصی را کارسازی کند و این امر در قالب قانون بیاید و امیدواریم این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که در ماه های آخر سال قرار داریم، بخش عمده ای از رقم ۲۸ میلیارد تومانی بودجه سال ۹۷ هنوز تخصیص نیافته است.
به گزارش ایرنا بودجه شورای عالی استان ها در بودجه سال ۹۷ با ۴۰ درصد افزایش از ۲۰ میلیارد تومان به ۲۸ میلیارد تومان رسیده بود.
شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور جداگانه با رأی مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند. شروع به کار شوراهای اسلامی از سال ۱۳۷۸بود. پنجمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد و از اول شهریور سال ۹۶ فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا آغاز شد.
شورای عالی استان ها مرکب از نمایندگان شورای استان ها است و در حال حاضر دوره پنجم فعالیت شوراهای فرادست است.
 

42231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =