۰ نفر
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
تل‌آویو برای جنبش حماس نامه فرستاد

ایرنا نوشت: رژیم صهیونیستی با ارسال نامه ای به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و درخواست از این جنبش برای حفظ آرامش مرزها در زمان برگزاری زود هنگام انتخابات این رژیم، به ناتوانی خود در برابر حماس برای برقراری ثبات اعتراف کرد.

به گزاش خبرگزاری فلسطینی 'معا'، رژیم صهیونیستی نامه ای از طریق واسطه ای مصری به حماس ارسال کرد و در آن خواستار برقراری و حفظ آرامش در مرزهای فلسطین اشغالی برای برگزاری انتخابات زود هنگام این رژیم شد.

این رخداد در حالی به وقوع پیوست که در آبان ۹۷ (نوامبر ۲۰۱۸ میلادی)، گردان های 'عزالدین قسام' (شاخه نظامی حماس) عملیات امنیتی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه را ناکام گذاشت و به همراه دیگر جنبش های مقاومت فلسطین با موشکباران سرزمین های اشغالی اسرائیلی ها را در کمتر از دو روز مجبور به درخواست آتش بس کردند.

این عملیات باعث ایجاد یک معادله جدید قدرت و توازن قوی میان جنبش های فلسطینی با رژیم صهیونیستی شد. چرا که از سویی حماس موفق شد نیروهای ویژه صهیونیست را که وارد 'خان یونس' شدند، کشف و تصاویر آنها را به همراه اطلاعات مکان ورود و خروج آنها به غزه و زمانی را که در منطقه بودند، منتشر کند.

از سوی دیگر حماس با تشکیل یک اتاق عملیات مشترک با دیگر جنبش های فلسطینی و هدف گیری اتوبوس حامل صهیونیست ها با موشک در شرق 'جبالیا'، 'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ رژیم اشغالگر را وادار به استعفا و شکستی مفتضحانه را به کابینه این رژیم تحمیل کرد.

به دنبال استعفای 'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کابینه ائتلافی 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از اکثریت خارج شد و آن را در آستانه فروپاشی قرار داد. بنابراین پیامد عملیات اخیر نوار غزه برای رژیم صهیونیستی هم شکست سیاسی بود و هم شکست نظامی.

در پی این شکست و شدت گرفتن تنش ها میان احزاب مذهبی راست‌گرا به رهبری نتانیاهو، انتخابات پارلمانی اسرائیل که قرار بود در ماه نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود زودتر از زمان مقرر یعنی در ماه آوریل برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز 'یواف لیمور' کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست این رژیم در عملیات اخیر نوار غزه، در روزنامه 'یسرائیل هایوم' نوشت: پیروز اصلی تحولات اخیر حماس بود که کمتر وارد عملیات نظامی مستقیم شد و در مقابل ضرباتی بیش از آنچه متحمل شده بود به اسرائیل وارد کرد، اما اوج موفقیت های حماس ایجاد این تصویر ذهنی بود که موشک کورنت، کابینه نتانیاهو را شکست داد.

وی در ادامه تاکید کرد که وضعیت اسرائیل در شرایط کنونی از شرایط پس از جنگ ۱۹۷۳ نیز خطرناک تر است.

لیمور همچنین با اشاره به درخواست آتش بس از سوی اسرائیل، تاکید کرد: بهتر است که از پرچم اسرائیل رنگ آبی و ستاره داوود را بردارید و تنها رنگ سفید را باقی بگذارید چون بیشتر به پرچم سفید تسلیم شباهت پیدا می کند.
رژیم صهیونیستی پیشتر نیز به ناکامی در ترور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز اعتراف کرده بود و این شکست ها در کنار شکست های مکرر از حزب الله لبنان مانند جنگ ۳۳ روزه و عقب نشینی از این کشور موجب از بین رفتن ابهت پوشالی در جهان شده است.
 

۵۲۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =