۴۰۰ نفر ازاستان چهارمحال وبختیاری  موفق به پوشیدن لباس خادمی امام رضا(ع) شده اند

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری گفت از خادمیاران استان تاکنون ۴۰۰ نفر موفق به پوشیدن لباس خادمی امام رضا(ع) در حرم رضوی شده اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهروز مردانی نژاد روز یکشنبه  نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: ۳هزار نفر در استان برای خادمیاری رضوی ثبت نام کرده که از این تعداد تاکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر پذیرش و موفق به دریافت کد خادمیاری شده اند.

مردانی نژاد به تشکیل ۲۳ کانون تخصصی موضوعی در استان اشاره کرد و گفت: این کانونها در زمینه های تخصصی سلامت، فنی و مهندسی، علمی، فرهنگی، دینی و سایر موضوعات مرتبط با خادمیاری فعالیت می کنند.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری، تشکیل کانونهای محله ای را از مهمترین برنامه های این نمایندگی برشمرد و افزود: تلاش بر این است تا ۲۱ دی ماه در تمام شهرهای استان یک کانون محله ای فعال و در مرحله بعدی این امر مهم را در روستاهای بالای ۲۰ خانوار محقق شود.
مردانی نژاد، امداد رسانی و کمک به محرومان و مستضعفان را از دیگر محورهای فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استانها دانست و گفت: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار بسته مواد غذایی، ۳ هزار و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر و تعدادی کارت های هدیه برای کمک به بیماران سرطانی و محروم در سطح استان توزیع شده است.
وی ادامه داد : دهستان شلیل در شهرستان اردل بعنوان روستای هدف آستان قدس رضوی، جهت محرومیت زدایی و کمک به مردم مناطق محروم در استان انتخاب شده است.
مردانی نژاد، همچنین از اعزام ۵ هزار و ۶۰۰ زائر اولی استان به مشهد مقدس طی سالجاری خبر داد و افزود: این سفر معنوی همراه با پیوست فرهنگی است.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری، جذب وقف و نذر برای انجام امور خیر را از دیگر اهداف این نمایندگی برشمرد و خاطر نشان کرد: در حالی که مردم استان ارادت ویژه ای به امام هشتم دارند، اما تاکنون در این حوزه وقف و یا نذری در استان به ثبت نرسیده است، که انتظار می رود در این خصوص خیران عنایت بیشتری داشته باشند.


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =