طرح محدودیت تردد خودروهای باری در هسته مرکزی شهر اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز از اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای باری سبک و سنگین در هسته مرکزی شهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز، فاضل نادری با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای صحیح این مصوبه که در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک هسته مرکزی شهر با پیشنهاد شهرداری تبریز تصویب گردیده است، گفت: با اجرای این طرح تردد کلیه خودروهای باری فاقد مجوز در ۳۲۰ هکتار از محدوده مرکزی شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر به مدت چهار ساعت و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر به مدت سه ساعت ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به بند ۱۲ مصوبه مورخه ۹۵.۴.۲ هیئت محترم دولت در خصوص برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها که تردد ناوگان حمل بار و مسافر درون کلانشهرها را منوط به اخذ پروانه فعالیت از شهرداری کرده است، عملا در سایر ساعات نیز فقط خودروهای باری دارای پروانه از شهرداری که معاینه فنی معتبر داشته و راننده آن نیز توسط مراجع ذیصلاح تایید صلاحیت شده اند، مجاز به تردد خواهند بود.

نادری گفت: لذا لازم است عموم دارندگان خودروهای باری در اسرع وقت و قبل از شروع روند اجرایی شدن طرح مذکور به سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز مراجعه و نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار عنوان کرد: در طرح مذکور، کلانشهر تبریز به سه محدوده سبز، زرد و  قرمز تقسیم بندی شده که برابر مصوبه هیئت محترم دولت، داشتن پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری برای تردد تمامی خودروهای باری سبک و سنگین در هر سه محدوده الزامی است که البته برای تردد خودروهای باری سبک دارای پروانه در محدوده های سبز و زرد نیازی به دریافت مجوز نبوده و فقط خودروهای باری سنگین ملزم به اخذ مجوز در آن محدوده ها خواهند بود اما برای ورود به محدوده قرمز در ساعات اعلامی، تمامی خودروهای سبک و سنگین علاوه بر داشتن پروانه ملزم به دریافت مجوز از شهرداری خواهند بود که البته این مجوز نیز با شرایط بسیار خاص و بصورت کاملآ محدود صادر خواهد شد.

گفتنی است در راستای اجرائی کردن مصوبه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان برای ایجاد محدودیت تردد خودروهای باری در هسته مرکزی شهر، کارگروه ویژه ای در سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز تشکیل یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =