۰ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
«زلزله» بحران اصلی استان البرز

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: چهار بحران اصلی استان البرز، زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هواست که نگاه ویژه مدیران شهری را می طلبد.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی مهرور در همایش تخصصی وضعیت ریسک و راهبردهای مدیریت بحران زلزله، اظهار داشت: بحث مانور زلزله مورد تاکید ماست که بالا رفتن آمادگی برای مقابله با بحران و کاهش آسیب ها را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب ها و خسارات زلزله در سایه اقدامات پیشگیرانه و آموزش محقق می شود افزود: پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است و مهمترین اقدام که می تواند چراغ راه ما باشد و آینده ای برای ما ترسیم کند بحث آموزش است.

به گفته ی مهرور، البرز دارای ۱۷ شهر می باشد و یکی از اولین استان هایی است که ستاد بحران را در شهرداری ها و در قالب چهار کارگروه تشکیل داد که یکی از مهمترین مباحث این کارگروه های تخصصی، زلزله می باشد.

وی بیان کرد که همایش تخصصی به همت و تلاش اداره کل مدیریت بحران استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج، اداره آموزش شهرداری کرج و همکاری اداره راه و شهرسازی استان البرز با توجه به حساسیت امر زلزله در استان البرز تشکیل شده است.
مهرور با اشاره به پدیده مهاجرپذیری و زلزله خیز بودن کرج، افزود: مجموعه سه میلیونی استان البرز و کلانشهری مثل کرج با ۱۰ منطقه شهرداری که هرکدام حال و هوا و سازه های مختلفی دارد نگاه ویژه ای را می طلبد.

این مسئول با اشاره به پدیده مهاجرپذیری و زلزله خیز بودن کرج، ادامه داد: مجموعه سه میلیونی استان البرز و کلانشهری مثل کرج با ۱۰ منطقه شهرداری که هرکدام حال و هوا و سازه های مختلفی دارد نگاه ویژه ای را می طلبد.

مدیر کل مدیریت بحران استان بیان کرد: پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است و مهمترین اقدام که می تواند چراغ راه ما باشد و آینده ای برای ما ترسیم کند بحث آموزش است، چرا که همه کسانی که می توانند در هنگام بحران با تخصص، تجربه و علم خود وارد عمل شوند و آسیب ها و چالش ها را کاهش دهند  قطعاً آموزش های لازم را دیده اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =