زاینده‌رود اوایل بهمن ماه بار دیگر زنده می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با توجه به افزایش حجم بارش ها در منطقه شاخص چلگرد، تا اوایل بهمن ماه زاینده رود بار دیگر به سمت اصفهان جاری می شود.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، با توجه به افزایش حجم بارش ها در منطقه شاخص چلگرد، تا ۱۱ روز دیگر زاینده رود بر دیگر به سمت اصفهان جاری می شود.

بنا به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان  میزان بارش ها در ایستگاه شاخص زاینده رود واقع در «چلگرد» تاکنون ۵۹۱ میلی متر بوده است در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته ۱۱۹ میلی متر و در بلند مدت میزان بارش ها ۵۱۲ میلی متر بوده است.

سال گذشته در بازه زمانی مشابه حدود ۱۳۹ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان دهنده افزایش حدود  ۹ درصدی حجم آب سد زاینده رود نسبت به سال گذشته است.

با توجه به تداوم بارش های پاییزی و زمستاین در استان اصفهان، امروز کشاورزان اصفهانی برای مطالبه حق آبه خود  در سالن همایشی در خوراسگان گرد یکدیگر جمع شدند و مسئولان را نیز برای پاسخگویی دعوت کردند.

خبر خوش ساسانی برای کشاورزان اصفهان

بر این اساس معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان  خبری خوش برای کشاورزان به ارمغان آورد و در جمع آنها حاضر شده و اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم بارندگی‌ها شاهد افزایش خروجی سد زاینده رود بودیم و بر این اساس با هماهنگی وزارت نیرو به دنبال بازگشایی زاینده رود در هفته اول بهمن ماه برای آبیاری کشت پاییزه کشاورزان هستیم.

حسن ساسانی با ییان اینکه ساماندهی زاینده رود در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری جزو برنامه های اولویت دار شرکت آب منطقه‌ای است، گفت: و حمایت از کشاورزان از وظایف اصلی مسئولان و متولیان به ویژه جهاد کشاورزی است.

گفتنی است بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به احتمال قوی تا حدود ۱۱ روزدیگر زاینده رود بازگشایی می شود.

​۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =