کیفیت محصولات تولیدی البرز در منطقه و جهان سرآمد است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز گفت: بسیاری از محصولات تولیدی البرز از لحاظ کیفیت در منطقه و جهان سرآمد است و یکی از وظایف حساس و خطیر اتاق بازرگانی البرز گسترش روابط بین المللی با هدف توسعه صادرات و همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرآنلاین، رحیم بنامولائی در همایش توسعه ظرفیت های تجاری البرز با کشور عمان گفت: خود اتکایی در تولید، توسعه صادرات و ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی از اولویت های ویژه بخش خصوصی‌استان است.

وی افزود: سفر های متعدد هیاتهای تجاری خارجی به البرز بیانگر ظرفیت و توان بالای بخش های صنعت و کشاورزی استانمان درتولید انواع محصولات مرغوب و مشتری پسند است .

 ‌رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: همزمان با ظاهر شدن پاره ای از مشکلات بعد از برجام ، اقدامات موثری از جمله برپائی نمایشگاه دائمی توانمندی های صنعتی استان را برپا کردیم و نیز حضور هیات های تجاری بزرگ خارجی را در استان داشته ایم .

وی با بیان اینکه با گشایش نمایشگاه دائمی در اتاق بازرگانی البرز  هیات های تجاری خارجی که به دلیل محدودیت زمانی فرصت و امکان بازدید از صنایع استان را ندارند افزود: در بازدید کوتاه از این نمایشگاه با توانائی ها و محصولات مرغوب ومتنوع تولید استان آشنا می شوند.

اتصال سایت تجارت الکترونیک استان البرز،  به سایت اتاق های تجارت بین المللی جهان

بنامولایی در ادامه از اتصال سایت تجارت الکترونیک استان البرز (تواکسیم)  به سایت اتاق های تجارت بین المللی جهان خبر داد و  تصریح کرد که به زودی شاهد راه اندازی رسمی این سایت با چهار زبان زنده دنیا خواهیم بود و افزود: واحدهای تولیدی البرز که تاکنون برای وصل شدن به این سایت اقدام نکرده اند، جهت معرفی محصولات صادراتی خود سریعتر دراین زمینه اقدام کنند.

وی اظهار داشت با اتصال به سایت تجارت بین المللی علاوه بر توسعه صادرات ، نیاز واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه نیز بدون دغدغه خاطر برطرف خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: واردکنندگان با مراجعه به این سایت می توانند تمام کشورهای تولید کننده انواع مواد اولیه را مشاهده و شناسائی نمایند و با برخورداری از مزایای حق انتخاب ،  بدون مراجعه به واسطه ها مواد اولیه مورد نیاز را با قیمت های مناسب وارد کنند.

  وی در ادامه افزود: استان ما در تولید انواع محصولات دارویی ، بهداشتی ، غذایی ، کشاورزی و قطعات خودرو  دارای ظرفیت های بی بدیل است و این مهم بستر را برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه مهیا کرده است.

 بنامولایی اضافه کرد: ما در تولید و صادرات محصولات حلال با کیفیت بالا در کشورهای هدف نیز موفقیت هایی را کسب کرده ایم و می توانیم با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در بازار رقابت منطقه ای و بین المللی حضوری پررنگ و فعال داشته باشیم و آمادگی داریم با مشارکت کشورهای موفق در تجارت حلال تحت برند های ملی و بین المللی در بازارهای مختلف حضور یابیم.

توجه به امنیت تجارت و سرمایه گذاری 

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در ادامه اظهاراتش ضمن تاکید بر توسعه همکاری های تجاری با کشور عمان از این کشور به عنوان پل ارتباطی مناسب برای وصل شدن به بازار های آفریقا نام برد و ضمن تقدیر از عملکرد سفیر ایران در عمان در گسترش روابط تجاری بین دو کشور اظهار کرد: به وزارت امور خارجه توصیه می شود قرارداد های دو جانبه ای که به امضا میرسد به نحوی تنظیم شوند تا امنیت تجارت و سرمایه گذاری مورد توجه خاص قرار گیرد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان نیز در این همایش در اظهاراتی از فعالان اقتصادی عمان به عنوان افرادی قابل اعتماد نام برد و گفت: از مجموع جمعیت  ٤ میلیون و ٨٠٠ هزار نفری این کشور دو نیم میلیون نفر عمانی و مابقی خارجی هستند

محسن  ضرابی با اشاره به این نکته که طی ٤٠ سال گذشته همیشه عمان در کنار ایران بوده افزود: این کشور از زیر ساختها، بنادر و مناطق آزاد بسیارخوبی برخوردار  است و با توجه به روابط سیاسی با ثباتی که همواره با کشورمان داشته است ، می تواند پایگاه تجاری مناسبی برای صادرات محصولات ما قلمداد شود.

  وی گفت: اتاق مشترک ایران و عمان در سال ١٣٩٢ تشکیل شد و حجم روابط اقتصادی بین دو کشور در آن زمان فقط ٢٢٠ میلیون دلار بود، چراکه زیر ساخت های اقتصادی فراهم نبود و دریافت ویزا نیز  تنها از طریق یک آژانس مسافرتی و به سختی امکان پذیر بود.

  ضرابی افزود: هم اکنون هر ایرانی و فعال اقتصادی کشورمان بدون دغدغه همانند شهروندان اروپایی می تواند در فرودگاه مسقط با هزینه کم ویزا  دریافت کند.

  وی از عمان به عنوان تنها کشورمنطقه نام برد که می توانیم به راحتی و با هزینه کم شرکت ثبت نمائیم و اقامت دریافت  کنیم ، ضمن آنکه در منطقه آزاد عمان بستر برای ثبت شرکت تجاری ، تولیدی و لجستیک فراهم است.

  استان البرز با افزون بر ۳۵۰۰ واحد تولیدی یکی از استان های مهم صنعتی کشور است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =