فیلم | ظریف: به جای سلطه مردان قوی نیازمند منطقه‌ای قوی هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سالانه رایسینا در هند سخنرانی کرد.

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به دهلی نو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی اظهار کرد ما امروز به جای سلطه مردان قوی نیازمند منطقه ای قوی هستیم.

از دیدگاه ما منطقه ای قوی شامل مولفه های زیر است:1-  ثبات سیاسی و سرزمینی بومی، 2- اتکا به مردم به عنوان منبع مشروعیت، امنیت و کامیابی،  3-هماهنگی هویت های ملی و شهروندی منطقه ای، 4-مشارکت همه کشورهای مرتبط منطقه ای در تضمین صلح در منطقه از طریق سازمان های منطقه ای یا ترتیبات مقتضی،5- اطمینان،  تجارت و تعامل بیشتر میان کشورهای منطقه به جای قدرت های خارجی، 6- روابط اقتصادی و تعاملات مردم محور که روی آوردن به جنگ را هزینه بر و غیر قابل دفاع کند، 7- فرهنگ منطقه ای که امنیت ملی را منطبق بر امنیت منطقه ای کند.
8- محیط منطقه ای پایدار.



رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین بیان کرد: با هند اشتراکات زیادی در شکل دهی چنین همسایگی، در جنوب،  مرکز و غرب آسیا داریم. همچنین ما برای حرکت در این مسیر،  مجدد دست دوستی،خود را به همسایگان مان در منطقه خلیج فارس دراز می کنیم.



ظریف همچنین اظهار کرد: گفت و گوی واقعی نیازمند جایگاه برابر و احترام متقابل و همچنین شناسایی منابع متنوع دانش و حکمت است.

واکنش ظریف به خروج امریکا از سوریه

محمد جواد ظریف همچنین  در حاشیه نشست سالانه رایسینا در دهلی در پاسخ به سوالی درباره خبر خروج نظامیان امریکایی از سوریه گفت: آنها برای هیچ کسی هیچ امنیتی را تامین نکردند. ما معتقدیم که آنها هر چه زودتر سوریه را ترک کنند، برای مردم سوریه بهتر خواهد بود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    2 2
    خدا کنه این سیاست آقای ظریف در منطقه پا بگیره. خاورمیانه سالهاست که روی آرامش به خود ندیده. من که در ایران زندگی می کنم از اینکه شهروند سوری یا افغانستانی یا یمنی یا فلسطینی در کشورش کشته می شود رنج می برم