طرح «اتاق بازی» برای دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی همدان اجرایی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: "اتاق بازی"، در برخی مدارس استان به صورت آزمایشی در حال اجراست که از سال آینده در کل مدارس اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمد پورداوود، در حاشیه نشست تخصصی و صمیمی با مدیران، معاونان و فرهنگیان شهر سامن و در جمع خبرنگاران گفت: سند تحول بنیادین به عنوان تنها سند و میثاق نامه آموزش و پرورش، به سمت عملیاتی شدن رفته است.

وی هویت ایرانی اسلامی و حیات طیبه را دو موضوع مهم در سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: مدرسه صالح، ساده‌سازی مفاهیم تربیتی، جامعه پالایش شده متناسب‌سازی مدرسه با ویژگی‌ها و انعطاف‌پذیری و عدل و احسان از ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پروش همدان با اشاره به اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و معلمان، انتصاب و انتخاب مدیران و در مدارس بر اساس آزمون، نظام سنجش و کیفیت مدارس، اصلاح نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مدارس و اجرای طرح بوم با هدف شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان از اولویت‌هاست.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۷۸ هزار دانش‌آموز در سطح استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: تعداد شاغلان آموزش و پرورش استان ۲۲ هزار نفر و تعداد بازنشستگان نیز ۱۸ هزار نفر است.

پورداوود به کمبود یک‌هزار معلم در استان همدان اشاره کرد و افزود: با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از فرهنگیان برای جبران این کمبود در سالجاری از سایر معلمان دیگر مقاطع، پیشکسوتان، دانشجو معلمان و.. استفاده شد که امیدواریم با ساماندهی بتوانیم کمبود نیرو را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر با وجود ۲ هزار و ۵۱۳ مدرسه در استان تمام مدارس به بخاری گازسوز استاندارد مجهز شده‌اند گفت: تنها ۲۴ کلاس درس بخاری نفتی مجهز دارند که با نزدیک شدن به چهلمین فجر انقلاب اسلامی این کلاس‌ها نیز با اتمام گازرسانی به مناطق مختلف استان به بخاری گازی مجهز می‌شوند.

وی در آخر رسانه‌های استان را به عنوان کمک‌کننده در مسائل مختلف کنار آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در کنار دستگاه تعلیم و تربیت و با نقدهای سازنده در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت آموزش و پرورش است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =