۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
تصاویر| دیدار با بارزانی ها

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اربیل به سر می برد، ظهر امروز با مقامات سیاسی اربیل از جمله مسعود بارزانی، رییس حزب دمکرات کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دیدارهای خود در بغداد، صبح امروز با استقبال نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد.

بارزانی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان روابط اقلیم کردستان عراق با ایران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و ارتقا و گسترش آن را از جمله در زمینه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی، جزیی از سیاست های اقلیم خواند.(اینجا)

بارزانی حمایت‌ و پشتیبانی ایران در زمان تهاجم تروریست های داعش به اقلیم کردستان را یادآور شد و افزود: مردم کردستان هیچگاه این حمایت‌ها را فراموش نخواهند کرد.(اینجا)

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین پس از دیدار با نیچروان بارزانی با مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این با 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرده بود.

ظریف صبح سه شنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و مورد استقبال نیچروان بارزانی قرار گرفت.

ظریف را یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی و نیز 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همراهی می کنند.

 در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اربیل به سر می برد، ظهر امروز با  مسعود بارزانی، رییس حزب دمکرات کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط کنونی اقلیم و جمهوری اسلامی ایران، از بسط و توسعه آن، بویژه با افزایش همکاریهای بازرگانی و اقتصادی، از طریق مشارکت و همکاریهای تجار، صنعتگران و کارآفرینان دو طرف، حمایت کردند.

اهمیت تفاهم و همکاری میان اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق، روند تشکیل دولت اقلیم و همچنین مسائل منطقه و از جمله اوضاع سوریه و لزوم ادامه روند های سیاسی برای حل مشکلات این کشور از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس حزب دمکرات اقلیم کردستان عراق بود.

 ظریف با مسعود بارزانی دیدار کرد

همچنین 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر سه شنبه در اربیل با 'مسعود بارزانی' رهبر حزب دموکرات و رئیس سابق اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  ظریف را در این دیدار یک هیات بلندپایه سیاسی و همچنین 'ایرج مسجدی' سفیر ایران در بغداد همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر با 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق و 'مسرور بارزانی' مشاور امنیت اقلیم کردستان عراق جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف همچنین در همایش بزرگ فعالان اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق شرکت و درباره سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط با عراق و کردستان عراق سخن گفت.

ظریف صبح سه شنبه وارد اربیل شد و مورد استقبال نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

این دومین سفر ظریف به کردستان عراق از زمان تصدی پست وزارت امور خارجه است.

ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه عصر امروز به سلیمانیه می رود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =