فعالیت درست کانون‌ها، دانش‌آموزانی توانمند را تربیت می‌کند

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی کرج در بازدید خود از کانون فرهنگی فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: فعالیت درست کانون ها در بخش های گوناگون نظیر مذهبی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی، دانش آموزانی توانمند را تربیت می کند.

به گزارش خبرآنلاین، سارا دشت گرد بیان کرد: باید وضعیت گذشته و اکنون کانون‌های فرهنگی سطح شهر کرج مورد بررسی قرار گیرد و برای تمامی فعالیت آن‌ها چشم انداز تعریف شود، کانون های فرهنگی باید برای خود نقشه راه ترسیم کنند و برای ترویج فرهنگ شهروندی هدف گذاری و ریل گذاری برنامه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: اساساً حرکت در حوزه فرهنگی بدون برنامه ریزی و مطالعه به خروجی لازم منتهی نمی شود و حتی می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر آموزش مربیان و مدیران کانون ها متناسب با اقتضائات محلات اظهار کرد: کانون ها باید در محلات ایجاد و بر روی جوانان سرمایه گذاری کند. از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری بازوان اصلی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی هستند، لذا نقش بسیار بارزی در ایجاد و همدلی بین نسل جوان برعهده دارند.

وی افزود: معتقدیم همه‌ جوانان و نوجوانان شهر در هر منطقه‌ای که هستند حق استفاده از کانون ها را دارند و نیازمند خدمات فرهنگی هستند. وی گفت که حمایت های مالی از کانون ها باید به آندسته از مراکزی اختصاص یابد که فعالیت های ایشان با برنامه ریزی و مخاطب شناسی همراه است.

دشت گرد گفت: کانون های مختلفی در کرج فعالیت می کنند اما تعدادی از آن ها بنا به دلایل نامعلومی تعطیل هستند که باید برای بازگشایی مجدد آن ها تلاش شود.

وی از تلاش های مجموعه کانون فاطمه الزهرا (س) قدردانی کرد و بیان داشت: امیدوارم بتوانم با حمایت های مالی و تعامل هرچه بهتر بین شهرداری و شورا نسبت به ایجاد تعداد بیشتری ازاین کانون ها در مناطق محروم گام های خوبی را در جهت تعلیم  فرزندان شهر برداریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =