تراز آبی دریاچه ارومیه ۳۳ سانتی متر افزایش یافت

ایسنا نوشت: مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت : با توجه به بارش‌ها اخیر و رهاسازی آب ، تراز فعلی دریاچه ارومیه افزایش ۳۳ سانتی‌متری را نشان می دهد.

خلیل ساعی در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای استانی فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان این‌که وضعیت کنونی دریاچه تا حدودی تثبیت شده و پروژه‌های مختلف برای وارد کردن آب به پیکره‌ی دریاچه اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تبخیر بیش از حد آب دریاچه ارومیه در فصل تابستان و پاییز باید راهکارهای دیگری نیز برای احیای آن اندیشیده شود .

وی افزود: با توجه به این‌که ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، باید مقداری زیادی از مصرف سالانه آن در بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه صرفه جویی شده و به نفع دریاچه ذخیره شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : صدا و سیما در پرداخت به این حوزه عملکرد خوب و مثبتی داشته و برای تداوم این امر نیازمند همکاری مستمر اعضای کمیته و دبیرخانه ستاد در اطلاع رسانی و تشویق مردم به مدیریت و مصرف بهینه ی آب هستیم .

علی عیسی زاده کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را بازوی پر توان ستاد احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: این موضوع می‌تواند منشأ خدمات و اقدامات تاثیرگذار در این حوزه باشد .

وی در ادامه به نقش مشارکت محلی مردم در احیای نگین آبی آذربایجان اشاره کرد و گفت : به رغم تلاش‌های بازدارنده، متاسفانه همچنان شاهد حفر و وجود چاه های غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هستیم .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =