برف سنگین مدارس استان همدان را در روز شنبه تعطیل کرد

بارش برف سنگین که از بامداد جمعه در استان همدان آغاز شده، اکثر مدارس این استان را در روز شنبه تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ اداره کل آموزش و پرورش استان طی اطلاعیه ای اعلام کرد، ️به علت بارش برف سنگین، برودت هوا و لغزنده بودن معابر عمومی، تمامی دوره های تحصیلی در نواحی 1 و 2 همدان، اسدآباد، بهار، لالجین و قهاوند و مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرهای فامنین، قروه درجزین، نهاوند، تویسرکان و قلقل رود در نوبت صبح روز شنبه 29 دیماه تعطیل اعلام می گردد.

سید محسن موسوی، کارشناس سازمان هواشناسی استان نیز در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینکه بارشهای از صبح شنبه در استان قطع خواهد شد، افزود: امشب و فردا صبح شاهد کاهش محسوس دما در همدان خواهیم بود.

وی پیش بینی کرد، اوایل صبح شنبه دمای هوا در همدان و برخی از نقاط کوهستانی استان تا منفی 11 درجه کاهش خواهد یافت.

موسوی گفت: از صبح شنبه تا روز دوشنبه در قالب نقاط استان شاهد هوای پایدار و سرد زمستانی خواهیم بود که از آخر وقت دوشنبه مجددا توده بارشی ضعیفی وارد استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: به علت پایداری هوا از شنبه تا دوشنبه شاهد افت محسوس دمای هوا در صبح و شب خواهیم بود، در این مدت دید افقی نیز کاهش می یابد.

عباس صوفی️ شهردار همدان نیز از عملیات بی وقفه پاکسازی، برف روبی و نمک پاشی معابر شهر همدان خبر داد و گفت: تمامی نیروها و ماشین آلات خدمات شهری با آمادگی کامل در سطح شهر حضور دارند و از پنج شنبه تاکنون در چندین نوبت اقدام به برف روبی و پاکسازی معابر اصلی و فرعی، تقاطع های ناهمسطح و... کرده اند.

وی از شهروندان خواست، جهت تسریع در خدمات رسانی همکاری لازم را با عوامل مدیریت شهری داشته باشند.

شهردار همدان در ادامه با اعلام اینکه امشب و فردا شب یکی از سردترین شب های همدان در ده ماه گذشته است، عنوان کرد: چنانچه افراد بی‌سرپناهی در سطح شهر مشاهده کردید می توانید با راهنمایی ایشان به گرمخانه و یا تماس با مرکز شبانه روزی ۱۳۷، علاوه بر جای خواب مناسب برای این افراد، از غذای گرم(صبحانه و شام) به همراه امکان استحمام و شستشوی لباس بصورت کاملا رایگان نیز بهره مند شوند.

لازم به ذکر است؛ گرمخانه همدان برای افراد بی سرپناه به نشانی همدان، میدان باباطاهر جنب آتش نشانی اعلام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =