۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵

افزایش بی‌سابقه ترافیک اینترنت که به‌دنبال انتشار خبر مرگ مایکل جکسون ایجاد شد، عملکرد بهتر بینگ را نسبت به گوگل نشان داد.

ابوالفضل کریمی: با گذشت دو هفته از مرگ مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ قرن بیستم، هنوز تاثیر انتشار خبر مرگ وی در شبکه اینترنت موضوع بحث کارشناسان و شرکت‌های اینترنتی است.

به گزارش سی‌نت، ترافیک اینترنتی درست بعد از زمانی که مایکل جکسون به بیمارستان لس‌آنجلس منتقل شد و جان خود را ازدست داد، تا 11 درصد افزایش یافت. شدت مراجعه به سایت‌های خبری و موتورهای جستجو به شکلی بود که حتی پایگاهی مانند گوگل نیز برای چندین دقیقه به زانو درآمد و کارشناسان این غول اینترنتی تصور کردند این افزایش ناگهانی ترافیک به دلیل یک حمله اینترنتی است.

آمارهای مایکروسافت نیز افزایش بی‌سابقه ترافیک اینترنتی را نشان داد، اما به گفته مهندسان مایکروسافت، عملکرد سایت خبری بینگ (بینگ‌نیوز) بهتر از گوگل بود و در مقیاس گسترده‌تر، این موتور جستجوی جدید می‌توانست با مدیریت درست جستجوها و هدایت درست آن‌ها در چند ساعت اولیه انتشار خبر مرگ مایکل جکسون، این ترافیک را تا حدی کنترل کند.

ژاکلین کرونس، مدیر ارشد طراحی سایت خبری بینگ گفت: «بینگ درست بعد از این‌که TMZ اخبار مرگ مایکل جکسون را در بلاگ‌های خود منتشر کرد، آن‌ها را به درستی در معرض دید کاربران سایت قرار نداد. همان‌طور که در نشریهSearch Engine  عنوان شد، ما با این‌که در مورد خبر مرگ مایکل جکسون اخبار لحظه به لحظه را داشتیم، اما آن‌‌ها را در پایین صفحه اصلی قرار داده بودیم و حتی این سایت، لینک‌های خبری حاصل از جستجو در این مورد را در رتبه‌های پایین قرار می‌داد».

مایکروسافت از روش جایگزینی به نام news go big (خبر درحال مهم‌شدن است) بهره می‌برد که می‌تواند در زمان‌هایی که خبری مانند مرگ مایکل جکسون به شدت مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، شیوه نمایش اطلاعات را برای کاربران تغییر دهد. معمولا زمانی‌که شما در مورد هنرپیشه‌ها و خوانندگان در سایت بینگ جستجو می‌کنید، اولین نتیجه جستجو عکس‌های این هنرمندان است؛ اما مایکروسافت می‌تواند در زمان‌های نادری که یک اتفاق خاص به تیتر اول تمام خبرگزاری‌ها تبدیل می‌شود، این روش را تغییر دهد و با قرار دادن نتایج جستجوی موردنظر کاربران در رتبه های اول، به مدیریت بهتر کاربران خود کمک کند.

ظاهرا مایکروسافت می‌توانست دقایقی بعد از این‌که TMZ خبر مرگ مایکل جکسون را مخابره کرد، این شیوه را در سایت خود به کار ببرد و به این صورت ترافیک سنگین اینترنتی را بعد از این واقعه به شکل بهتری مدیریت کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا حسینی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۹
    2 0
    تایید می‌کنم! «بینگ» از «گوگل» بهتر است.