در روزهایی که ساخت فیلم‌های مستند درباره چهره‌های سیاسی بسیار داغ است، مستندی درباره زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم به بازار آمده که جنجال‌های بسیاری آفریده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «هاشمی زنده است» بدون مجوز در حال پخش است که به گفته موسوی نکته تناقض‌آمیزی است. او در این باره می‌گوید: «کسانی که این فیلم را ساخته‌اند ظاهرا خودشان را معتقد به نظام جمهوری اسلامی می‌دانند اما حاضر نیستند که برای فیلمشان از همین نظام جمهوری اسلامی مجوز دریافت کنند.»

موسوی در نقد فیلم می‌گوید: «فیلم ذره‌ای برای مخاطب احترام قائل نیست و او را صاحب شعور فرض نمی‌کند. جون اگر فیلمساز مخاطب را صاحب شعور فرض کند حرف خود را با تصویر می‌زند یا سعی می‌کند که با ظرافت و هنرمندی چند تصویر را کنار هم بچیند و آن وقت قضاوت را به عهده شما بگذارد.» 

در توصیف مستند «هاشمی زنده است» می‌شنویم: «فیلم بدی است که نه به لحاظ تاریخی قابل استناد است و نه به لحاظ تصویری قابل اعتنا است. پر از شعار و غرض‌ورزی است، آن‌هم بدون ظرافت و بدون هنرمندی.»

پرسشی که موسوی مطرح می‌کند این است: «مخاطبان این فیلم چه کسانی هستند؟ اگر کسانی هستند که با آقای هاشمی خصومت می‌ورزند که با این فیلم اتفاق خاصی برایشان نمی‌افتد و بر خصومتشان افزوده نخواهد شد. اگر مخاطب فیلم کسانی هستند که آقای هاشمی را قبول دارند با این ادبیات و این شدت غرض‌ورزی هیچ وقت از آرای خود برنمی‌گردند. واقعا این هزینه‌ها برای چه و برای جه کسی می‌شود؟‌»

قسمت‌های دیگر «بیرون از کادر»‌ را در لینک‌های زیر دنبال کنید.

>> ای‌کاش حاتمی‌کیا از این فیلم دفاع می‌کرد

>> چرا ما خانم یایا را دوست نداریم؟

>> کاری که اصلاً درخور روزبه بمانی نیست

>> محسن چاوشی بازهم ما را غافلگیر کرد

>> عرق‌سرد در روایت عبدالجواد موسوی در بیرون از کادر

>> هومن سیدی؛ کارگردانی که هیچ‌وقت راضی نیست

>> چرا رضا امیرخانی شهردار تهران نشود؟

>> عواملی که فیلم‌ ساختن را برای اصغر فرهادی دشوار کرده است

>> صادق هدایت همجنس‌گرای منفعل یا نویسنده دردمند؟

>> فیلمی که به شدت شما را عصبانی می‌کند

>> ما همایون شجریان را کامل و بی‌نقص می‌خواهیم

>> چه بپوشم؟‌ پرسشی جدی در عصر بدن

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SG ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    4 8
    انتقادهاي ايشون اينقدر آب دوغ خياري هست كه حتي يك بچه هم نمي تونه بپذيره. اين روايت تاريخ هست و نقض و يا رد آن اگه بر پايه ي واقعيت باشه بسيار ساده تر از باورپذيري خود فيلم هست اما از آنجاييكه منتقدين خود به صداقت فيلم ايمان دارند فقط سعي در ابراز نفرت از عوامل فيلم دارند.
  • RO ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    7 3
    آزادی بیان
  • حسن IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    8 7
    این یک دیدگاه است و عین آزادی است ممکن است شما هم دیدگاه دیگری داشته باشید ضمنا اجازه دهید این فیلم را دیگران هم ببینند بعدا قضاوت کنیم
  • NL ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    8 7
    یکی از دوستان ۵۰ نکته خلاف واقع از این مستند مخدوش تهیه کرده . این مستند دوران اقای احمدی نژاد و شاهکارهای وحدت شکنی او و اختلاف افکنی بین تمام نیروهای قدیمی انقلاب را اصلا به روی مبارکش نیاورده و باز ادعا میکند مرحوم هاشمی علیه احمدی نژاد داشته توطئه میکرده. گوینده مستند ناصر طهماسب هم که دیگه شاهکاره.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    8 3
    بهتر نیست به همین مستند با اسناد معتبر جواب داده شود ..... صرف گفتن اینکه این فیلم بد است چون به نفع هاشمی نیست که اقناع نمی کند مخاطبین را . هاشمی همیشه دو پهلو و چند پهلو موضع می گرفت و کار میکرد و الان باید جواب گوی سوالات بسیار سختی باشد که ذهن های کنجکاو را به خود مشغول کرده .
  • فاطمه IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    3 2
    مخاطب این فیلم افرادی هستند که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند آگاهی کمتری دارند و لبه پرتگاه ایستاده اند و با اندک تلنگری به هر طرفی ممکن است پرتاب شوند.
  • علي رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    1 3
    فيلم را نديده ام اما دوستان مورد اعتماد من مي گويند فيلم منصفانه اي نيست. اقاي موسوي در بخشي از نقد مي گويد اين فيلم مجوز ندارد! خواستم بپرسم اين فيلمي که اقاي موسوي در نقد ان فيلم توليد و منتشر کرده است مجوز دارد؟ نظريات جواناني که هاشمي را به اشرافيت و اقتصاد ليبرالي متهم مي کنند همان نظرياتي است که اقاي موسوي در جواني در هفته نامه هاي جبهه و صبح و شلمچه منتشر مي کرده است، خييلي گارد نگيريد! مخاطبان هم هميشه موافق و مخلاف نيستند بخشي از مخاطبان خاکستري هم داريم که ذهنشان با شنيدن و ديدن نظريات جوانان امروز و ديروز شکل مي گيرد.
    • نيما IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
      4 1
      اصلا بحث بر سر محتواي فيلم نيست. در اين ويدئو گفته شده با خوب و بد مواضع فيلم كاري نداريم بلكه بر سر شكل فيلم بحث مي كنيم كه خيلي شعاري و سطحي است.
  • عباس رحیمی US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    4 1
    چقدر خوبه این دست شما درد نکنه که روشنگری می کنید
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    7 1
    آنها که امروز می توانند و فحاشی می کنند اندکی بعد این رویه را تجربه می کنند
  • نگار IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    7 2
    جدیدا این راوی با این صدا که اسمشو نمیدونم خیلی رو اعصابه . اسمش چیه ؟ چقدر میگیره واسه اینا اینطوری با آب و تاب روایت میکنه ؟ آها یادم اومد . مرگ تدریجی یک رویا . اون آقاهه . البته اون هم سریال کاملا یکطرفه ای بود
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
      0 0
      ناصر طهماسبه!من هم نمیدونم چرا واقعا داره خودش رو به این ورطه بازی افراطیون میاندازه ولی قطعا از بزرگان گویندگی و دوبله ایرانه!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    1 0
    فیلم مستند است نیاز نیست کسی دفاع یا رد کنه مردم خود می فهمند