پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم و اشتغال زایی ۶۳۲ نفر

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج پروانه نیک مرام مدیرکل کار رفه و امور اجتماعی استان بود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، پروانه نیکمرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این سخنرانی  با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دولت دوازدهم از ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور و استان حمایت جدی می کند و بر همین اساس نیز نیمه دوم سال ۱۳۹۶ اعتباراتی را به این امور اختصاص داد.

پروانه نیک مرام اظهار داشت: کاهش معضل بیکاری از دغدغه های مهم مسئولان اجرایی کشور و این استان بوده و درخواست اشتغال نیز جزو دلایل اصلی مراجعه مردم استان به دفاتر ائمه جمعه است.

وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۶ درصد و پیش بینی اشتغال چهار هزار نفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در فاز اول به متقاضیان پرداخت شد و جذب مابقی این اعتبارات نیز در دستور کار است.

نیک مرام عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و با اشتغالزایی ۵۷۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در بخش مشاغل خانگی ۶۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۶ درصد است که از این میزان تاکنون ۵۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۳۲ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۴۱۵ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی این استان در حال گذراندن طرح کارورزی هستند.

نیک مرام اظهار داشت: ۳۳۶ نفر در کهگیلویه و بویراحمد نیز هم اینک در حال گذراندن آموزش های لازم در قالب طرح کارآموزی در محیط های کار (استاد و شاگردی) هستند.

وی افزود: تعاونی ها به عنوان نمونه ای از کار جمعی از بخش های مهم اقتصادی کشور محسوب می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، بیان کرد: ۹۹ درصد تعاونی های تأسیس شده در این استان مربوط به سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

نیک مرام عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد وظایف و مأموریت های متعددی دارد که مهمترین آنها شامل صیانت از نیروی کار و اشتغال موجود، تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی و رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی است.

وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان بروز حوادث و فوتی ها در محیط های کار کهگیلویه وبویراحمد کاهش چشمگیری یافته است.

نیک مرام گفت: دلایل اصلی آن شامل بازدید مستمر بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان و رعایت نکات ایمنی از سوی کارگران و کارفرمایان بوده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح «ایران یار» از سوی بسیج کارگری کهگیلویه و بویراحمد و به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان این استان با تولیدات داخلی در دستور کار است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =