۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
گراهام خواستار تنبیه بن سلمان شد

ایرنا نوشت: «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکا بار دیگر بر دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود تاکید کرد و گفت که بهبودی روابط ریاض و واشنگتن نیازمند برخورد با «محمد بن سلمان» است.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، گراهام گفت: به این نتیجه رسیده ام که روابط بین عربستان و آمریکا پیشرفتی نخواهد داشت، مگر اینکه با بن سلمان برخورد شود.

گراهام که متحد متنفذ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و سناتور ایالت کارولینای جنوبی است، پیشتر گفته بود که بن سلمان در قتل خاشقچی مشارکت داشته است.

وی در عین حال، روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا، افراد مظنون به دست داشتن در قتل خاشقچی را به اعمال تحریم های جدید تهدید کرد.

کشورهای غربی شامل آمریکا، فرانسه و کانادا حدود 20 شهروند سعودی را در ارتباط با قتل خاشقچی تحریم کرده اند.

گراهام همچنین افزود: تحریم افراد دخیل در قتل خاشقچی را آغاز و در بیانیه ای قاطعانه اعلام می کنیم که بن سلمان از این مساله (قتل خاشقچی) مطلع بوده و مسئول آن است.

براساس این گزارش، ترکیه می گوید خاشقچی را یک تیم 15 نفره از شهروندان سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول خفه کردند.

جسد خاشقچی که ابتدا از مقربان دربار سعودی بود و بعدها به منتقد آل سعود تبدیل شد، سه ماه پس از قتل هنوز پیدا نشده است.

ریاض اتهام دست داشتن ولیعهد سعودی در قتل این روزنامه نگار منتقد را رد کرده، اما این ماجرا سبب تیرگی روابط عربستان با آمریکا شده است.

پیشتر در ماه جاری، جلسه محاکمه 11 تن از متهمان این پرونده در عربستان برگزار و دادستان کل این کشور برای پنج تن از متهمان، اعمال مجازات مرگ را خواستار شد.

سناتور گراهام همچنین با اعلام اینکه پیشتر شور و اشتیاق زیادی در حمایت از بن سلمان داشته است، به اشتباه بودن این راه، اذعان کرد.

خاشقچی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌ کرد، 10 مهر ماه گذشته برای انجام امور اداری خود به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرد و اندکی پس از ورود به این مکان، به قتل رسید.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار و تکذیب، در پی فشارهای بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف کرد.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    اگه بن سلمان را تنبیه کنید از کجا پولدار عربستانی می آورید که در کشور شما سرمایه گذاری کنه و منافع ملت امریکا را به گروگان بگیره تا جیب شما را پر کنه؟