کلیات اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد تصویب شد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: کلیات اجرایی طرح سه شنبه های بدون خودرو به منظور ترویج کاهش استفاده کمتر از وسائل نقلیه شخصی از سوی این شورا در شهرکرد به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شهرکرد، حیدر علیپور دهکردی  در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: این طرح در راستای فعالسازی پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو تصویب شده است.

وی افزود: بر این اساس، شهرداری موظف شد تا پیشنهاد اجرایی خود را برای عملیاتی شدن این طرح به شورای اسلامی شهرکرد ارائه دهد.

علیپور دهکردی تصریح کرد: در مرحله نخست طرح سه شنبه های بدون خودرو در شهرکرد حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فله آبی) تا چهارراه ولیعصر (چهارراه بازار) در روزهای سه شنبه پیاده روی و دوچرخه سواری جایگزین تردد خودروها خواهد شد.

 وی یادآور شد: اجرای این طرح در ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری تاثیر بسزایی ایفا می کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۹ مصوبه برای توسعه بخش های مختلف شهرکرد در این شورا به تصویب رسید.

مصطفی حیدری دهکردی تاکید کرد: از این تعداد تاکنون ۵۲ مصوبه اجرایی شده است و ۲۷ مصوبه در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهرکرد افزود: همچنین در یک سال گذشته ۱۲۰ پرونده اختلافی بین شهرداری و شهروندان شهرکرد به نتیجه رسیده است.

حیدری دهکردی تصریح کرد: با بررسی و مختومه شدن این پرونده ها مشکلات مربوط به سال های متمادی بین شهرداری و شهروندان شهرکردی رفع شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار شهرکرد نیز گفت: این شهرداری برای اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو برنامه های تشویقی اجرا می کند.

محمدرضا امیدی تاکید کرد: با اجرای این طرح می توان در ارتقای کیفیت هوا، جلوگیری از آلوگی محیط زیست، کنترل ترافیک و بهبود وضعیت سلامت شهروندان نقش آفرینی کرد.

وی یادآور شد: شهرداری شهرکرد از طرح های جدید و نو در راستای توسعه شهری و همچنین برنامه های مرتبط با افزایش کیفیت طرح سه شنبه های بدون خودرو در مرکز چهارمحال و بختیاری حمایت می کند.

گفتنی است سه شنبه بدون خودرو پویشی مردمی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین اجرا می شود تا از این طریق شهروندان، دست کم در روز سه شنبه به جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه های مفیدتری مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حداقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای کارهای روزمره جایگزین کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =