توضیح وزارت بهداشت در باره شکایت و محکوم شدن "حسین دهباشی"

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت درباره محکومیت حسین دهباشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر جواد افشار درباره محکومیت حسین دهباشی، گفت: حسین دهباشی به دلیل ارتکاب بزه افترا به وزیر وقت و همچنین نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان_عمومی نسبت به ایشان، از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده از باب افترا به چهار ماه حبس تعزیری و از حیث نشر اکاذیب محکوم شد که اخیرا این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز مورد تایید قرار گرفته است. نامبرده در تمامی مراحل رسیدگی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر به همراه وکیل خود حضور یافته و دفاعیات خود را نیز ارائه کرده و مرجع محترم قضایی نیز به لحاظ عدم وجاهت دفاعیات وی، نسبت به صدور رای علیه نامبرده اقدام کرده است.

وی افزود: دادگاه محترم بابت اثبات افترا و نشر اکاذیب با قصد اضرار به غیر به این موضوع حکم داده است و نه بابت نقد. در دادگاه تجدید نظر و با حضور طرفین حکم قطعی حبس 4 ماهه ایشان با تعلیق اجرای 5 ساله همراه شد، ولی متاسفانه ایشان به رغم اطلاع از این موضوع، صرفا حکم مربوط به دادگاه بدوی را به جامعه منعکس کرده است.

وی همچنین گفت: هدف از طرح این شکایت، اثبات حق از مسیر قانون و نیز تادیب متهم بوده تا افرادی به آسانی حرمت دیگران را با افترا و دروغ خدشه‌دار نکنند و رفتار خود را اصلاح کنند. این پرونده در طول فرایند دادرسی هیچ ارتباطی به ریاست محترم جمهوری نداشته است و اختلاط مباحث حقوقی با انگیزه‌های سیاسی، پسندیده و اخلاقی نیست.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =