تصویب لایحه جامع انتخابات در هیات دولت/ تعریف دقیقی از احراز صلاحیت‌ها ارائه شد

ایلنا نوشت: وزیر کشور با اعلام خبر تصویب لایحه جامع انتخابات در هیات دولت گفت: در این قانون برای بحث احراز صلاحیت‌ها تعریف دقیق‌تری شده است تا هدف‌دار شود و افرادی که صلاحیت‌های کلی دارند، بتوانند شرکت کنند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش‌ از ظهر امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لایحه جامع انتخابات گفت: از سال ۹۵ لایحه جامع انتخابات کشور را وزارت کشور به دولت داده است. 

وی تاکید کرد: به این دلیل که یک‌بار سیاست‌های کلی از سوی مقام وعظم رهبری ابلاغ شد این لایحه مجددا به وزارت کشور بازگشت و با آن‌ سیاست‌ها منطبق شد. در کمیسیون سیاسی و دفاعی هم بررسی‌های لازم صورت گرفت و امروز در دولت تصویب شد. 

وزیر کشور با اشاره به مشخصات این لایحه گفت:‌ این لایحه تجمیع شده و به این دلیل که قوانین مختلفی داشتیم، هر انتخاباتی با یک قانون انجام می‌شد. در این قانون برای بحث احراز صلاحیت‌ها هم تعریف دقیق‌تری شده است تا هدف‌دار شود و افرادی که صلاحیت‌های کلی دارند، بتوانند شرکت کنند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: بحث دیگر مربوط تبلیغات و شفافیت مالی و نظارت است. موضوع اجرا و نقش وزارت کشور هم جزو مسائلی بود که دقیقا به آن پرداخته شد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =