۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
۵ مقصد اروپایی برای یک سفر اقتصادی

تهیه کردن لیست مقاصد اقتصادی اروپا هم ساده و هم سخت است. برخی شهرها مثل صوفیه بلغارستان و اسپلیت کرواسی آنقدر در لیست‌های مختلف تکرار شده‌اند که مردم آنها از هجوم گردشگران به ستوه آمده‌اند. بعضی مقاصد دیگر را مثل کراکوف و پراگ هم دیگر نمی‌توان در دسته شهرهای ارزان جای داد. چرا که هر کدام به مقاصد پرطرفداری تبدیل شده‌اند که همواره تورهای گردشگری به آنها برپاست. شهرهای دیگری مثل لیسبون پرتغال و ناپل ایتالیا هم خب با توجه به اندازه‌شان نمی‌توان انتظار گران شدن سفر را برایشان پیش‌بینی کرد.

در اینجا ما سعی کردیم مقاصدی کمتر شناخته شده را جمع آوری و به شما معرفی کنیم. در وبلاگ ویگو می‌توانید هفت مقصد اروپایی ارزان را با تصاویر بیشتر را ببینید.

ایروان، ارمنستان

منطقه قفقاز در سال‌های گذشته با سرعت زیادی در حال رشد و معرفی جاذبه‌های گردشگری خود هستند. آذربایجان سرمایه‌گذاری زیادی روی توریسم خود انجام داده است و حتی مسابقات فرمول ۱ هم برگزار کرده است. گرجستان هم ترکیبی از تاریخ و طبیعت و ساحل را به مسافران ارائه می‌کند. اما حرف ما روی ارمنستان است.

ایروان، پایتخت ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسان است. بلوارهای عریض و میدان‌های بزرگ ممکن است شما به به یاد پاریس بیاندازد. در حالی که این شهر شباهت‌هایی هم به بوداپست و رم دارد. این شهر پس از مشکلات فراوان میان مسلمانان و مسیحیان و همچنین سقوط اقتصادی ناشی از فروپاشی شوروی، هم اکنون دوباره در سایه کوه آرارات قد علم کرده است و به شهری سرزنده تبدیل شده است.

مرکز شهر ایروان بسیار سرسبز و پر از پارک و فضای تفریحی است. تنوع غذایی در مرکز شهر بسیار زیاد است و شما علاوه بر غذاهای مخصوص ارمنستان می‌توانید تقریباً غذای دیگری را تجربه کنید. در کنار اینها، جاذبه‌های تاریخی شهر مثل موزه نسل‌کشی ارمنستان از جاذبه‌های شناخته شده ایروان است. اما یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر کاسکاد یا هزارپله است. این مجموعه عظیم و زیبا در تمام طول سال مردمی از اقشار مختلف را به خود می‌کشاند. از روی این پله نمای زیبای شهر زیر پای شماست و موزه قرار گرفته در دل این پله‌ها هم زیبایی خاص خود را دارد.

کالابریا، ایتالیا

ایتالیا به چکمه اروپا معروف است. کالابریا کف پای این چکمه است! منطقه کالابریا تنها با منطقه باسیلیکاتا مرز زمینی دارد و باقی بخش‌های این منطقه با آب‌های دریای یونان و دریای مدیترانه احاطه شده است. در عین حال با توجه به کوهستانی بودن و پوشش گیاهی جنگلی فراوان، یکی از پاک‌ترین هواهای اروپا را داراست. این منطقه یکی از غیرتوریستی‌ترین بخش‌های اروپا و حتی ایتالیاست. بنابراین قیمت‌ها پایین و شهرها خلوت هستند. در شهرهای این منطقه مجبور نیستید یک لیست دست بگیرید و یکی یکی جاذبه‌هایش را تیک بزنید که مبادا چیزی از قلم بیفتد. با خیال راحت در خیابان‌ها قدم بزنید و به یکی از سواحل زیبای آن برسید.

در فصل زمستان شرایط برای اسکی کردن در سه پارک ملی این منطقه فراهم است. اما کالابریا حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و اینها تنها بخشی از زیبایی‌های آن بود.

اُهرید، مقدونیه

هر کشوری حداقل یک شهر معروف دارد. اسکوبجه شهر معروف و پایتخت مقدونیه است. اما حرف ما در مورد شهری در جنوب غربی اسکوبجه است. شهر اُهرید به دلیل داشتن ۳۶۵کلیسا متناسب با ۳۶۵ روز سال، به اورشلیم بالکان معروف است. شهری ساحلی که معماری خاص آن و منظره زیبای خانه‌ها، آن را به یکی از بهترین مقاصد عکاسی تبدیل کرده است. تمامی شهر اهرید و دریاچه آن به عنوان یکی از میراث ماندگار جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. قدمت برخی از بناهای این شهر و آمفی‌تئاتر رومی آن به صدها سال پیش باز می‌گردند.

در کنار جاذبه‌های تاریخی اهرید، اگر اهل ورزش‌های بادی و آبی باشید، این شهر یکی از بهترین مقاصد است. گشت و گذار در این شهر زیبا شما را با نمایی تلفیقی از معماری قدیم و جدید مواجه می‌کند و اگر بخواهید منظره‌ای کلی‌تر از شهر داشته باشید، حتماً به قلعه ساموئل سر بزنید. کمی دورتر از این قلعه وارد پارک طبیعی گالیچیکا شوید و از هوای پاک و آرامش بی‌نظیر طبیعت آن بهره‌مند شوید.

استراسبورگ، فرانسه

شهر استراسبورگ با قرارگیری در مرز فرانسه و آلمان، به معنای کامل ترکیبی از فریبندگی قرون وسطایی فرانسوی و جدیت بنیادین آلمانی است. پس خیلی عجیب نیست اگر بخواهید یک عصرانه در خیابان بخورید، بین انتخاب کروسان و پرتزل مردد بمانید! مرکز شهر استراسبورگ اولین شهری بود که توسط یونسکو به عنوان یکی از میراث جهانی به ثبت رسید. استراسبورگ پر از کانال‌هایی است که با آب رود راین پر می‌شوند و قایق‌های کوچک مسافربری مثل گوندولاهای ونیز تمام مدت در آنها در حال رفت و آمد است. در عین حال مسیر عبور رود راین مرز بین دو کشور آلمان و فرانسه را مشخص می‌کند.

استراسبورگ

استراسبورگ پر از کلیساهای قرون وسطایی و موزه‌های خاص (از نقاشی‌های قدیمی تا علوم و تکنولوژی روز) است و در عین حال به دلیل جو دانشجویی آن، هزینه زندگی و گشت و گذار در آن متناسب و معقول است. پس اگر دوست دارید حال و هوای پاریس و آمستردام را یکجا با هزینه کمتر تجربه کنید حتماً به استراسبورگ سفر کنید.

اوسیجک، کرواسی

در ابتدای این مقاله از کرواسی به عنوان یکی از مقاصدی که در سال‌های گذشته بسیار شلوغ شده است نام بردیم. بخصوص سواحل آن که یکی از مقاصد ساحلی اصلی اروپاست. هنوز روی حرفمان هستیم. اما کمی که بیشتر وارد خشکی شویم و در آن پیش برویم به مقاصد زیبای دیگری مثل زاگرب هم می‌رسیم. اما اگر راهمان را تا مرز صربستان ادامه دهیم، به شهر زیبای اوسیجک می‌رسیم که یکی از بهترین شهرهای اروپا برای یک سفر خانوادگی است.

شاید از نظر خیلی‌ها اوسیجک مقصد گردشگری نباشد، چرا که ساحل ندارد! اما بیایید کمی ذهنیتمان را اصلاح کنیم و با شرکت در فستیوال‌های تابستانه این شهر از فضای پر از موسیقی و عناصر فرهنگی آن لذت ببرید. یکی از مواردی که مردم اوسیجک به آن افتخار می‌کنند غذاهای سنتی و خاص آن است که در هیج‌کجای اروپا پیدا نمی‌شوند. اوسیجک یکی از شهرهای دوچرخه دوست اروپاست. پس اگر کمی اهل فعالیت بدنی باشید، به راحتی می‌توانید با اجاره یک دوچرخه بخش‌های مختلف شهر از جمله بزرگترین باغ وحش و آکواریوم کرواسی را در این شهر ببینید.

اگرچه یک سفر دور اروپا چیزی نیست که به راحتی قابل اجرا باشد، اما حتی اگر یک بار فرصت سفر به این قاره سبز را پیدا کردید، بد نیست عادت معمول سفر به میلان و پاریس و آمستردام را کنار بگذارید و مقاصد متفاوتی را تجربه کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225222