فرانسه: اگر مذاکرات پیرامون موشکهای بالستیک به نتیجه نرسد،آماده اعمال تحریم علیه ایران هستیم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد اگر در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران درخصوص برنامه موشکی بالستیک آن پیشرفتی حاصل نشود، آماده اعمال تحریم‌های سخت علیه تهران هستند.

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام این بیانیه، مدعی شد: «ما گفت‌وگوهای بسیار سختی را (با ایران) آغاز کردیم... اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، آماده‌ایم تحریم‌های سختی را اعمال کنیم و خودشان (ایران) هم از این مسئله آگاه هستند».

لودریان با تکرار ادعاها و نگرانی‌های بی‌اساس علیه فعالیت‌های موشکی ایران، افزود: «خواستار توقف تولید موشک‌های (بالستیک) ایران هستیم و مخصوصا اینکه ارسال آنها به گروه‌های مسلح در خاورمیانه قطع شود».

وی پیشتر از استقرار مرحله بعدی سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خبر داده بود.

«اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه هم از ایران خواسته بود که «هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند».

ون‌درمول با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، مدعی شده بود: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

ادعاهای فرانسه علیه برنامه فضایی و موشکی ایران، درروزهای گذشته با استقبال و خرسندی مقام‌های آمریکایی مواجه شده است. مقام‌های ایران ضمن رد مواضع آمریکا و فرانسه، اعلام کرده که برنامه فضایی ایران هیچ ارتباطی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ندارد و برنامه موشکی این کشور هم برنامه‌ای دفاعی است.

49311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    13 22
    اول برادریت رو ثابت کن بعد ادعای ارث کن. شارلاتان های شیاد چقدر پر رویید شما. برید تعهدات برجامیتون رو فعلا انجام بدین بعد بیاید حرف مفت بزنید. انگار پلیس دنیا هستند
  • GB ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    19 6
    چه زمانی اروپاییان و آمریکایی‌ها و از طرف چه ارگان بین المللی ، مسوول تعیین تکلیف‌های نظامی برای سایر کشورها مستقل شده اند ،تا تعیین کنند که چه نوع و چه مقدار سلاح می توانیم تولید کنیم.اگر مانند عربستان مشتری پیش رفته ترین سلاح های آنها بودیم،مشکلی نبود ولی چون خود تولید کننده این سلاحها هستیم و در صورت در گیری احتمالی بین ایران و کشورهای اروپایی آنها توان از کار انداختن سلاحهای مارا ندارند،همواره در این زمینه بهانه گیری می کنند،ولی حداقل منطق را ندارند که چطور می شود در منطقه اشباع از اسلحه خاورمیانه،که خود بهتر می دانند چه مقدار سلاح به مشتریان خود این منطقه فروخته اند،از خلع سلاح کردن ایران سخن به میان آورد.ما هرگز مستعمره هیچ کشور اروپایی یا امریکا نبوده و نیستیم و بر اساس منافع ملی خود تعیین می کنیم که به چه نوع و چه مقدار سلاح که تامین کننده و تضمین کننده امنیت ماست،احتیاج داریم.یکبار و برای همیشه باید این موضوع را به آنها بفهمانیم که امنیت ایران خط قرمز ملت غیور ایران است.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
    8 14
    چشم دولتی ها روشن اگر در باره نفس کشیدن ما روزی بنای مذاکره باشد ...
  • عباس IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    6 0
    سلام، هیچکس نمی تواند برای داشتن امکانات دفاعی برای ما تعیین تکلیف کند.داشتن هر نوع موشکی به خودمان مربوط است مگر کشورهای اروپایی که موشک تولید می کنند به ما حساب پس می دهند.ما هر سطح ومقدار از امکانات دفاعی را که لازم داشته باشیم تولید می کنیم.ایران نباید در کوچکترین مقدارمواد وتجهیزات دفاعی به خارج وابسته باشد چرا که هرزمان منافع غربی ها وفروشنده های سلاح اقتضا کند آنها را از ما دریغ خواهندکرد ودست ما را در حنا خواهند گذاشت که تجربه جنگ هشت ساله تجربه خوبی برای بدعهدی غربی ها بود.