ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی و کاهش دمای هوا

مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: سامانه بارشی فعالی از فردا یک شنبه وارد آذربایجان شرقی شده و باعث کاهش دمای هوا و بارش باران و برف می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی، افشین ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: از عصر فردا یک شنبه سامانه بارشی نسبتاً فعالی وارد استان می ‌شود که فعالیت اصلی آن طی روزهای دوشنبه و سه شنبه است و شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه احتمال یخبندان و اختلال در تردد جاده ‌ای وجود دارد، افزود: به تدریج از اواخر روز سه شنبه از میزان ابرناکی و ناپایداری این سامانه کاسته خواهد شد. در نیمه جنوبی استان شاهد فعالیت بیشتر این سامانه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز حوادث و خسارات احتمالی به عمل آید، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مسیرهای مواصلاتی استان و گردنه های کوهستانی، کولاک، کاهش دید افقی، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.

گفتنی است، دمای هوای تبریز هم اکنون یک درجه بالای صفر است که نسبت به روزگذشته در این ساعت تفاوتی نکرده است. روز گذشته کلیبر با ۱۳ درجه بالای صفر گرم ترین شهر و بستان آباد با ۱۰ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =