همایش پیاده‌روی به مناسبت هفته پویش ملی تغذیه و سرطان برگزار شد

معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: همایش پیاده روی به مناسبت هفته پویش ملی تغذیه و سرطان به همت واحدهای تغذیه و بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ مهندس فخرالدین معصومی بیان داشت: داشتن سبک زندگی سالم نقش چشمگیری در کاهش ابتلا به انواع سرطان ها دارد و با داشتن فعالیت بدنی منظم(روزانه حداقل ۳۰ دقیقه و ۵ روز هفته) احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است.

وی افزود: الگوی تغذیه ای صحیح الگویی است که متعادل و متنوع بوده و بتواند کلیه مواد مغذی و اصلی مورد نیاز(نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، گوشت و تخم مرغ، حبوبات، مغزها و لبنیات) را تامین کند.

معصومی عنوان کرد: کارکنان، مسیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد را به مقصد تپه مهرورزی با شعار"سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید" طی کردند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، خاطر نشان کرد: در پایان همایش پیاده روی با صرف صبحانه سالم با شعار" از امروز با تغذیه سالم برای فردایی با سلامتی، شروع کنیم"به پایان رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =