ظرفیت های تولیدی استان البرز به جهان معرفی شده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: ظرفیت های بازرگانی، صنعتی، کشاورزی و معادن استان طی سه سال گذشته به بیش از ۴۰ هیات تجاری جهان معرفی شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ رحیم بنامولایی با اشاره به حضور مستمر هیات های تجاری کشورهای مختلف در اتاق بازرگانی البرز افزود: مذاکرات اعضای این هیات های تجاری و بازدید آنان از نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز بستر بسیار مناسبی را در مسیر گسترش تعاملات تجاری با فعالان اقتصادی استانمان فراهم کرده است. 


وی معرفی توانمندی های تولیدی ، صنعتی و کشاورزی البرز را اولویت نخست و مهمترین رسالت اتاق بازرگانی استان عنوان کرد.
بنا مولایی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها در بدو ورود هیات های تجاری خارجی نشست های تخصصی با هدف گسترش تعامل تجاری و بازرگانی در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول تصریح کرد: بازدید از واحد های تولیدی و نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان مستقر در اتاق از برنامه هایی است که همواره در سفر هیات های تجاری به استان مد نظر قرار گرفته است .
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۹ تفاهم نامه همکاری با کشور های مختلف در زمینه های گسترش روابط تجاری و توسعه تجارت اعضا، علمی و آموزشی امضا شده است.
بنامولایی خاطرنشان کرد: هیات های تجاری پس از توافق از کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه ، ایتالیا، لهستان، استونی، پرتغال، اکراین، بوسنی، کرواسی، روسیه، هند، چین، کره جنوبی و از جمله هیات هایی بودند که به استان البرز سفر کرده اند.
وی توضیح داد: همچنین هیات های تجاری با محوریت اتاق البرز به کشورها مختلف اعزام شده اند. 


** سیاست حمایتی نظام از بخش تولید راهگشای مشکلات اقتصادی


بنامولایی با اشاره به انبوه موانع و چالش های پیش روی بخش تولید، اشتغال و صادرات گفت: این موانع حاصل تداوم اجرای برخی قوانین و دستور العمل های قدیمی و کهنه ای است که با شرایط کنونی اقتصاد کشور هماهنگی و همخوانی ندارد.
وی افزود: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها ضرورت استفاده از نظرات بخش خصوصی در رفع مشکلات اقتصادی تاکید شده و چند ماهی است که سران و مجریان قوای سه گانه نیز سیاست حمایت از بخش تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده اند، لذا امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و حاکمیت، چالش های اقتصادی برطرف شود. 
این مسئول ابراز داشت: با وجود مشکلات و دست انداز های موجود در مسیر توسعه، اتاق بازرگانی البرز طی دوره چهار ساله اخیر در مسیر گسترش روابط تجاری خارجی با هدف شناسایی بیشتر بازارهای هدف و افزایش صادرات غیر نفتی استان حرکت های درخور توجهی داشته است.
بنامولایی بیان کرد: ایجاد و گسترش ارتباط نزدیک با سفارتخانه ها و رایزن های اقتصادی جمهوری اسلامی در خارج از کشور و برقراری روابط گسترده با اتاق های بازرگانی کشورها و نیز ارائه مشاوره به تجار و بازرگانان برای تسهیل تجارت از جمله بخشی از اقدامات موثری است که توسعه صادرات محصولات تولیدی استان را همراه داشته است. 


** نمایشگاه توانمندی های تولیدات استان زمینه ساز صادرات 


رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی استان در اتاق استان گفت: با توجه به اینکه هیات های تجاری خارجی در سفر به البرز به دلیل محدودیت زمانی موفق به مشاهده انواع محصولات استان نمی شوند، لذا در بازدید از این نمایشگاه با توانمندی های بخش تولید البرز آشنا و بستر برای توسعه صادرات فراهم می شود.
وی افزود: البرز نخستین استانی است که در کشور اقدام به برپایی نمایشگاه دایمی در اتاق بازرگانی کرده است .
این مسئول مطرح کرد: در این نمایشگاه برای هر واحد تولیدی صادرات محور یک مکان مناسب درنظر گرفته شده تا محصولات تولیدی خود را در دید بازدید کنندگان قرار دهد.
بنامولایی اظهار داشت: محصولات صنایع دارویی، غذایی، خودرو، ساختمانی، پلاستیک، رنگ، صنایع دستی، دامی، کشاورزی، الکترونیکی، آرایشی، بهداشتی و بسته بندی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.


** اتاق بازرگانی در پی تاسیس دانشگاه مستقل علمی و کاربردی 


رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز از مراحل پیگیری برای تاسیس و راه اندازی واحد مستقل دانشگاه علمی- کاربردی اتاق بازرگانی البرز در رشته های مرتبط با حوزه کسب و کار خبر داد. 
وی تصریح نمود: با توجه به نیاز مبرم بخش تولید استان به رشته های فنی و تخصصی ، تاسیس این دانشگاه مستقل توسط اتاق البرز را در دست بررسی و اقدام قرار داده ایم. 
بنامولایی اضافه کرد: پارلمان بخش خصوصی البرز همچنین در مسیر تقویت بنیه علمی بخش تولید استان تفاهم نامه های همکاری با موسسات و سازمانهای دولتی ‌، دانشگاهها و موسسات علمی ، آموزشی و پژوهشی استان به امضاء رسانده است.

این مسئول افزایش فضای فیزیکی و توسعه و تجهیر امکانات اتاق بازرگانی استان را گامی مهم در ارائه خدمات مطلوبتر به فعالان اقتصادی به ویژ در بحث صادرات عنوان کرد.
وی مطرح نمود: تاسیس شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی البرز و تجمیع توانمندی های تولیدی و صادراتی در طراحی و اجراء سایت این نمایشگاه با محوریت اتاق البرز و تشکلهای خصوصی از دیگر اقداماتی است که بستر را برای توسعه اقتصادی استان مهیا کرده است.
** اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار پیامدهای تحریم ها را کمرنگ می کند
بنامولایی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم‌ برای خنثی یا کم اثر کردن پیامد های تحریم اقتصادی گفت: پیگیری جدی برای اجرایی شدن کامل مفاد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار قطعا در مقابله با تحریم های ظالمانه اثر بخش خواهد بود. 
وی بحث و بررسی مشکلات کسب و کار در نشست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری تصمیمات و مصوبات این شورا تا حصول نتیجه را از وظایف اولویت دار پارلمان بخش خصوصی البرز ذکر کرد.


** برنامه بخش خصوصی البرز تغییر روش تولید محصول از سنتی به نوین


بنامولایی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در بخش های صنعت و کشاورزی روش های نوین و دانش بنیان را جایگزین روش های سنتی کنیم و محصولات تولیدی صادرات محور و مشتری پسند از استانمان راهی بازار های مصرف داخلی و خارجی شود.
وی افزود: بازدید مستمر از واحدهای تولیدی، حضور در کارگروه ها و جلسات اقتصادی، ترویج تولید بدون کارخانه ، برپائی همایش ها و نشست های تخصصی، ارتباط با نهادهای دانشگاهی و پژوهشی و برگزاری دوره های آموزشی مستمر با هدف تخصصی کردن فعالیت های تجاری و تولیدی را از دیگر برنامه های تاثیر گذار اتاق بازرگانی استان ذکر کرد.
بنامولایی در ادامه این گفت وگو تشکیل شورای داوری در اتاق البرز با هدف رسیدگی به دعاوی و حل اختلافات تجاری در بخش خصوصی به جای ارجاع به محاکم قضایی، تلاش در جهت تقویت امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی استان را از اهم برنامه های اتاق بازرگانی البرز در سال جاری عنوان کرد.


** تدوین راهکارهای عملیاتی ماده ۵ قانون بهبود محیط کسب و کار 


رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در ادامه این مصاحبه از تدوین راهکار اجرایی مناسب برای عملیاتی کردن ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و اجرای آن با هدف ساماندهی تشکل های اقتصادی کشور بالاخص ثبت متمرکز تشکل های بخش خصوصی خبر داد.
بنامولایی همچنین گسترش حمایت های هدفمند و توانمند ساز اتاق از تشکلها برای یافتن منابع مالی پایدار، در راستای ارائه خدمات به اعضا را از اقدامات این نهاد عنوان کرد.
وی اظهار داشت: دراین راستا برای پیگیری واگذاری تصدی گری های دولت به تشکل ها مانند نظارت، کنترل و صدور مجوزها ، فعالیت های ترویجی و تنظیم مقررات تخصصی بستر مهیا شده است.
این مسئول پیگیری این نهاد در زمینه های اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده ، اصلاح قانون تامین اجتماعی و اصلاح قانون امور گمرکی و آئین نامه آن برای کاهش موانع موجود و سرعت بخشیدن به فرایند گمرکی و کاهش هزینه های صاحب کالا را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی استان عنوان کرد.
بنامولایی همچنین استقبال فعالان اقتصادی از نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی استان و عضویت آنان در پورتال تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی البرز (۲exim) را حرکتی شایان توجه و منحصر به فرد در توسعه تجارت خارجی دانست که به عنوان قانونی ترین، و فراگیر ترین نهاد و نماد بخش خصوصی محسوب می شود. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز ضمن تشریح دستاوردهای پارلمان بخش خصوصی استان در امور اقتصادی به ویژه تولید و صادرات گفت: تمام برنامه ها با نتایج مطلوب این نهاد را مدیون هماهنگی، همراهی و همدلی مسئولان اجرایی استان به ویژه مدیران‌استانداری می دانیم.
بنامولایی در پایان این گفت و گو ضمن تشکر از رسانه های جمعی گفت: صدا و سیما، مطبوعات و خبر رسان های فضای مجازی همواره با اطلاع رسانی و طرح مشکلات و نارسایی ها اتاق بازرگانی البرز را یاری داده اند .
وی از اهالی قلم خواست با انتشار بیش از پیش نظرات و دیدگاه های کارشناسان بخش تولید ، اساتید دانشگاهها و پژوهشگران اقتصادی، دولت و فعالان اقتصادی جامعه را برای رفع موانع تولید و اشتغال یاری دهند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =