قطبی می گوید که بازیکنان تیم ایران استاد بازی‌های سخت هستند و او خوشحال است که توانسته اند مسابقه حساس برابر عراق را با پیروزی پشت سر بگذارند.

افشین قطبی پس از پیروزی 2 بر یک تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم عراق در گروه چهارم جام ملت‌های آسیا در نشست خبری پس از مسابقه گفت:« من این پیروزی را به تمام مردم ایران و خانواده کشته شدگان سانحه سقوط هواپیمای ایرانی تقدیم می‌کنم. خوشحالم که توانستیم در این مسابقه بسیار سخت و حساس به پیروزی برسیم. بازیکنان ما در ابتدای مسابقه با استرس زیاد کار را شروع کردند و ما نتوانستیم سازمان‌دهی لازم را داشته باشیم که در آن لحظات گل اول بازی را دریافت کردیم. در ادامه سعی کردیم به سازمان‌دهی قابل قبولی در خط دفاع، خط میانی و بخش هجومی تیم برسیم که در نهایت این شرایط باعث پیروزی تیم ایران شد.»

وی درباره علت بازی درگیرانه بین بازیکنان دو تیم و اینکه آیا این مساله به دلیل مسائل سیاسی دو کشور ایران و عراق بود گفت:« ایران و عراق دو کشور همسایه هم بوده و روابط نزدیکی با یکدیگر دارند. بازی بازیکنان دو تیم فوتبال ایران و عراق ارتباطی به روابط سیاسی کشورهایشان با هم ندارد. وقتی دو کشور همسایه با هم بازی می‌کنند، خود به خود حساسیت مسابقه زیاد می‌شود، اما معتقدم هر دو تیم از قدرتمندان فوتبال آسیا هستند و عنوان‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورده‌اند.این مسابقه سه امتیاز داشت و ما با گرفتن آن باید به فکر بازی بعد مقابل کره شمالی باشیم. بازیکنان ایرانی استاد پیروزی در بازی‌های سخت هستند و از بردی که برابر عراق در یک بازی سخت به دست آوردیم بسیار خوشحالیم.»

خبرنگاری از سرمربی تیم ایران درباره عملکرد بازیکنان تیم عراق و افتی که در نیمه دوم داشتند پرسید که وی جواب داد:« این سوال را باید از سرمربی تیم عراق بپرسید. من تنها درباره تیم ایران می‌توانم بگویم که با اعتماد به نفس بالایی کار کردیم و توانستیم با حفظ روند مسابقه به سازماندهی قابل قبولی در تمامی خطوط برسیم. عراق بی‌تردید برای تیم‌های دیگراین گروه حریف بسیار سختی خواهد بود.»

قطبی در ادامه از اعتمادی که به بازیکنانش دارد حرف می زند و می گوید:« زمانی که از عراق عقب افتاده بودیم، به بازیکنانم اطمینان داشتم و می‌دانستم که می‌توانند بهتر بازی کنند.ما در این بازی پس از شکست یک بر صفر به بازی برگشتیم و به پیروزی رسیدیم. بازیکنان‌مان در این بازی به خوبی روحیه پیروزی و قهرمانی خود را نشان دادند. من واقعا اطمینان داشتم که می‌توانیم به بازی برگردیم. با نگاه به چهره بازیکنان و شناخت شخصیت‌ آن‌ها می‌دانستم که می‌توانیم بهتر بازی کنیم و در جریان بازی موقعیت‌های خودمان را به دست خواهیم آورد.»

او درباره تساوی تیم‌های ملی کره‌شمالی و امارات در بازی نخست گروه چهارم و تاثیر آن در سرنوشت تیم ملی ایران، گفت:« آن تساوی برای ما بسیار خوب بود. ما اکنون عراق را برده‌ایم و با پیروزی در بازی بعد می‌توانیم بدون توجه به نتیجه بازی سوم، راهی دور بعد شویم.»

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    قطبی با این برد تودهنی ای به مربی مغرور عراق که در کنفرانس خبری به او توهین کرد , زد.
  • بدون نام IT ۰۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    آقای افشین قطبی , شما هم مربی روزهای سخت هستید , از مفدماتی جام جهانی قبلی در بدترین وضعیت ممکن تا بازی های جام ملت های آسیا در سخترین گروه ممکن. آرزوی موفقیت برای شما و تیم ایران
  • علي IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    دور قبل هم ايران در اولين بازي مقابل ازبكستان گل اول رو خورد ولي در ادامه تلافي كرد. اما اون كجا و اين كجا؟ مشخصه كه تيم فعلي روان تر و با انگيزه تر بازي ميكنه.
  • yazdan IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    کی میگه ربطی نداشت؟؟ من از برد هیچ تیمی به اندازه عراق خوشحال نمی شدم.دمتون گرم بچه ها گل کاشتین