افزایش ۳۹۰ درصدی طول شبکه توزیع آب در اردبیل

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: طول شبکه توزیع آب در این استان قبل از انقلاب ۶۰۹ کیلومتر بود که این رقم هم اکنون با بیش از ۳۹۰ درصد رشد به ۲ هزار و ۴۲۶ کیلومتر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، یحیی سیف الهی بیان کرد: پنج پروژه آب و فاضلاب شهری امسال همزمان با دهه مبارک فجر در این استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

سیف الهی اظهار داشت: طرح آبرسانی شهر آبی بیگلو، شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب، اصلاح و توسعه شبکه و خط انتقال آب، خرید و نصب و راه اندازی سامانه الکترولیز نمک طعام و سامانه کنترل و مونیتورینگ ایستگاه پمپاژ مخزن قازان داش شهرستان خلخال از جمله این پروژه هاست.

سرپرست آب و فاضلاب اردبیل افزود: طول شبکه توزیع آب در این استان قبل از انقلاب ۶۰۹ کیلومتر بود که این رقم هم اکنون با بیش از ۳۹۰ درصد رشد به ۲ هزار و ۴۲۶ کیلومتر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: طول خطوط انتقال آب تا سال ۱۳۵۷ در استان اردبیل ۱۲۱ کیلومتر بود که این رقم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رشد بیش از ۳۹۰ درصدی به ۴۷۶ کیلو متر افزایش یافته است.

سیف اللهی بیان کرد: تعداد کل انشعاب واگذار شده به مردم استان قبل از انقلاب ۸۶ هزار و ۵۴۷ فقره بوده که این رقم هم اکنون به ۳۶۱ هزار و ۴۲۹ فقره رسیده که رشد بیش از ۴۰۰ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب فقط ۶۰ درصد جمعیت استان در بخش آب زیرپوشش بودند که به برکت انقلاب اسلامی ایران هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش شبکه آب رسانی است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیلآب با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ تصفیه خانه ای و خطوط فاضلاب در استان وجود نداشت ، ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران خطوط فاضلاب استان هم اکنون به ۶۹ کیلومتر رسیده و هشت باب تصفیه خانه نیز در شهرهای مختلف در حال بهره برداری است و طول شبکه جمع آوری فاضلاب هم به هزار و ۱۲۳۳ کیلومتر افزایش یافته است.

سیف الهی گفت: تا سال ۱۳۵۷ فقط ۵۰۰ فقره انشعاب فاضلاب به مردم استان واگذار شده بود که این رقم به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم اکنون به ۱۷۸ هزار و ۳۵۴ فقره انشعاب رسیده که بیش از ۳۵ هزار درصد رشد داشته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط به یک درصد جمعیت این استان فاضلاب داده شده بود، افزود: در حال حاضر بیش از ۵۱ درصد جمعیت استان زیرپوشش فاضلاب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از چهار باب تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان بهره برداری می شود، اظهار داشت: ۶ باب تصفیه خانه فاضلاب نیز در نقاط مختلف استان در حال احداث است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =