کعبی، عضو مجلس خبرگان: عده‌ای در داخل با حفظ موضع، گارد اپوزیسیون می‌گیرند

مهر نوشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضور در صحنه مردم، دستاورد مهم تلقی می شود، زیرا مردم در طول این ۴۰ سال همراه نظام بودند و می توان گفت مردم مالک اصلی کشور هستند.

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: حضور در صحنه مردم، دستاورد مهم تلقی می شود؛ مردم در طول این چهل سال همراه نظام بودند، از این رو می توان ایران را کشور انتخابات نامید و این نشان می دهد، مردم مالک کشور هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: البته در ابتدای انقلاب صدام حسین به ایران حمله کرد و در حالی که از لحاظ نظامی دست خالی بودیم و کشورهای غربی به صورت کامل از صدام حسین حمایت می کردند با این حال شکست سنگین خوردند.

آیت الله کعبی با اشاره به توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی، اظهارداشت: آمریکا جنگ‌هایی در منطقه به اره انداخت و هدف آنها از بین بردن جمهوری اسلامی ایران بود اما با همه این تلاش ها آمریکا در منطقه شکست سنگین خورد و راهبردهای ایران در منطقه پیروز شد.

وی تاکید کرد: البته در کنار دستاوردها، ضعف هایی نیز داریم؛ نفوذ جریان غرب گرا در لایه‌های مدیرتی کشور، ضعف مدیریت برای تدبیرمشکلات معیشتی مردم، عمل نکردن به تدابیر رهبری جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، تضعیف نهادهای حاکمیتی از جمله نقاط ضعف محسوب می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمینه های مختلف می‌توان راه حل‌هایی نیز ارائه کرد گفت: استحکام درون زای انقلاب اسلامی، تقویت انسجام درونی متشکل شدن نیروهای مومن، انقلابی و پای کار، تلاش برای اجرایی شدن رهنمودهای رهبری در تقویت تولید داخلی، تقویت نهادهای حاکمیتی و طراحی تولید قدرت نرم در مقابل جنگ نرم دشمن و کم کردن فاصله بین مردم از جمله این راه حل‌ها است.

آیت الله کعبی با تاکید براینکه حمله عده‌ای در داخل به نهادهای انقلابی، نزاع جناحی نیست، گفت: بلکه تقابل انقلاب و ضد انقلاب است، عده‌ای در داخل با حفظ موضع می‌خواهند گارد اپوزیسیون بگیرند و در درون نظام هم مسئولیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر عده‌ای می‌خواهند در دورن نظام فعالیت داشته باشند باید خطوط قرمز نظام که اسلام، مکتب اهل بیت، ولایت فقیه و قانون اساسی است را لحاظ کنند.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =