کعبی: قانون اساسی ظرفیت تحول انقلابی را دارد، برخی زود بحث بازنگری را مطرح می‌کنند

فارس نوشت: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای اینکه دولت اسلامی ساخته شود تحول در ساختار، تحول در نظامات و وجود نیروی انسانی لازم است و اگر هر کدام نباشد در این حوزه به مشکل می‌خوریم.

آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سومین روز از نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «بررسی مسائل روز در راستای تحقق دولت اسلامی _ جامعه اسلامی» برگزار شد، گفت: برای اینکه دولت اسلامی ساخته شود تحول در ساختار، تحول در نظامات و وجود نیروی انسانی لازم است و اگر هر کدام نباشد در این حوزه به مشکل می خوریم.

وی ادامه داد: نیروی انسانی در تشکیل دولت اسلامی بسیار مهم است و تعریف رهبر معظم انقلاب از نیروی انسانی  جوان مومن انقلابی و پای کار است. اینها هستند که می توانند به تشکیل دولت اسلامی کمک کنند.

آیت الله کعبی افزود: باید در آنچنان که رهبری فرمودند باید عناصر جوان، مومن، با انگیزه در دستگاه ها تزریق شود. رهبری در جای دیگری می فرمایند اگر بتوانیم نیروسازی کنیم تمام دغدغه های کشور حل می شود. من هم بعد از گذشت 20 سال باز هم معتقدم اولویت اول انقلاب اسلامی کادرشناسی، کادرسازی و به کارگیری کادر مناسب در بدنه دولت که اینها کار سختی است و الان هم به درستی صورت نمی گیرد و آنهایی که سرکار هستند تلاش می کنند که افرادی جای آنها بیایند که مانند همانها فکر می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی نظام که مسئله دولت سازی را به تاخیر انداخته است وجود یک جریان قوی و پشتیبانی شده و ریشه دوانده به عنوان جریان غربگرا در کشور است که 40 سال است اینها در مجموعه نظام ما هم در ساختارها، مدیریت ها و هم در جریان تصمیم گیری ها وجود دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب دولت موقت به عنوان جریان غربگرا وجود داشت، که در طرح اول سعی داشتند یک قانون اساسی مردمسالار بر اساس شیوه های غربی در کشور شکل بگیرد. بعد هم اینکه انقلاب اسلامی به نظام مستقر تبدیل نشود و بعد دنبال این بودند که باز به سمت آمریکا بروند که نتوانستند کار خود را پیش ببرند.

وی گفت: برنامه های دولت موقت با بحث قانون اساسی بهم خورد و و وقتی دیدند امام برنامه های آنها را نقشبرآب کرده در نهایت دولت موقت مجبور به استعفا شد و بحث لانه جاسوسی آمریکا و انقلاب دوم نقش بسیار قوی ای در تضعیف جریان لیبرال، سازشکار و غربگرا داشت.

آیت الله کعبی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: قانون اساسی یک حرکت انقلابی بزرگ بود و قانون اساسی برگرفته از فقه اهل بیت است، اگر می خواهید روند شکل گیری قانون اساسی را بدانید می توانید به کتابی که از بنده در این رابطه منتشر شده مراجعه کنید.

وی گفت: بنده هنوز هم معتقدم قانون اساسی ظرفیت تحول انقلابی را دارد، برخی ها زود بحث بازنگری را مطرح می کنند در صورتی که بسیاری از ظرفیت های قانون اساسی هنوز اجرا نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد غربگراها در سال های گذشته تصریح کرد: در این 40 سال غربگراها هیچگاه از مدیریت میانی و بعضی از مدیریت های بالای نظام حذف نشده اند و در این سال ها هم تربیت نیرو کرده اند.

آیت الله کعبی یادآور شد: اگر می بینید سبک زندگی در برخی جاها دگرگون شده و ساختارها به جای اسلامی تر شدن، سکولارتر شده و از علوم انسانی اسلامی فاصله گرفته ایم، به دلیل جریانی است که باید در متن مدیریت نظام دیده می شوند.

29216

وی گفت: به صراحت می گویم یکی از چالش های جدی نظام برای آینده و برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت وجود جریان فعال غربگرا در درون نظام است چه موسوم به اصلاحات، چه موسوم به تکنوکرات و کارگزار و چه نام های شبیه این که تولید می کنند.

عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: تشکیل نیروهای مومن انقلابی که بتوانند در نهادهای مختلف حضور پیدا کنند برای مقابله با این جریان ضروری است. چند موج در کشور ایجاد شد که جریان انقلابی را زنده کرد و رویش های مقدسی ایجاد شد، یکی از این جریان ها بحث راهیان نور است که نسل جدید را به نسل دفاع مقدس ربط داد.

وی گفت: من یادم می آید یک بار هاشمی مایوسانه گفت نسل سوم نه امام و نه جنگ را دیده و انقلاب به مشکل می خورد پس باید با غرب تعامل کنیم و چاره ای نیست، بعد ما خدمت رهبر معظم انقلاب رفتیم و ایشان فرمودند نسل سوم و چهارم اگرچه امام و جنگ را ندیده اما برای ماندگاری انقلاب روحیه بیشتری نداشته باشند روحیه کمتری هم ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  اضافه کرد: غربگراها فقط 8 سال آن هم در دوران احمدی نژاد به ظاهر در حکومت نبودند، دولت اصلاحات دولتی است که بدنه وزرایش دست همین تکنوکرات ها و کارگزارانی ها بود، در دولت اعتدال هم اینها به صورت رسمی برگشتند و می بینید اداره کشور دست اینهاست.

آیت الله کعبی یادآور شد: نیروسازی در مواجهه با دشمن یک جهاد مقدس فی سبیل الله است. جبهه مومن انقلابی برای مقابله با دشمن انقلاب و نظام سلطه و شیاطین باید استقامت کند، و عقب نشینی نکند و یکی از مشکلات انقلاب افراد فرسوده و عقب نشینی کرده که به آرمانهای انقلاب پشت کردند، است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    5 0
    پس به نظر حاج اقاهشت سال احمدی نژاد مملکت دست انقلابیون بود وایشان واقعا نمیدانند در این هشت سال کشورما حداقل ده سال به عقب رفت البته به اعتراف خود اصولگرایان