۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
برگزیده‌های تجسمی به چارسوی هنر رفتند

ایرنا نوشت: نمایشگاه «چارسوی هنر» به عنوان بخشی از یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش آثار منتخب گالری‌های کشور در این رویداد هنری؛ شامگاه پنجشنبه گشایش یافت.

نخستین دوره چارسوی هنر در بخش اصلی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با حضور احمد مسجدجامعی، نماینده شورای شهر تهران، ابراهیم حقیقی و جمعی از اهالی هنر گشایش یافت. چارسوی هنر به نمایش آثاری از نگارخانه‌های منتخب ایران اختصاص دارد و با حضور ۵۳ گالری از سراسر کشور آغاز به کار کرده است.

گالری‌هایی چون «ویستا» با آثاری از کامبیز درم بخش، «دنا» با آثاری از یوریک کریم‌مسیحی و صمد قربان‌زاده، «هما» با آثاری از حسین تمجید، «آرت سنتر» با آثاری از ژازه تباتبایی و پرویز تناولی و «فرمانفرما» با آثاری از علیرضا اسپهبد از جمله گالری هایی هشتند که در چارسوی هنر حضور دارند.

از این چارسو، دو بخش به گالری‌های شهرستان‌ها اختصاص دارند که می توان به گالری «الهی» شهر رشت، گالری «مارلیک» از یزد و گالری‌هایی از سمنان، مشهد، تبریز و شیراز اشاره کرد.

حضور گالری‌ها نشانه اعتقاد ما به اقتصاد هنر است
هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی درباره این بخش گفت: حضور گالری‌ها در این جشنواره یک کار زینتی یا ‏برای پرکردن فضای نمایشگاه نیست، بلکه نشانه اعتقاد ما به اقتصاد هنر است. او اضافه کرد: هنرمند باید اثر خلق کند، داور باید ‏قضاوت کند، پژوهشگر کار خود را در نقد و نظر انجام دهد و مدیران گالری هم باید آثار را در معرض عرضه بگذارند تا این چرخه ‏در هنر به درستی شکل بگیرد. اگر اثری که هنرمند خلق کرده است به دست مردم نرسد و دیده نشود بخشی از راه را طی ‏نکرده‌ایم.‏

جشنواره تجسمی فجر به سمت مردمی شدن می‌رود
مژگان قدوسی مدیر بخش نمایشگاه گالری‌ها نیز درباره این بخش توضیح داد: این سال‌ها رابطه خوبی بین گالری‌ها و اداره کل تجسمی وجود نداشت ولی امروز همه خوشحالیم که فضای دوستانه‌ای ایجاد شده است و همه می‌خواهیم که کار کنیم. خوشحالم که جشنواره تجسمی فجر دارد به سمت مردمی شدن پیش می‌رود. این اتفاقی است که سال‌هاست در سایر جشنواره‌های فجر رخ داده و امیدوارم در آینده این مساله برای جشنواره هنرهای تجسمی هم کاملا محقق شود.

قدوسی بیان کرد: به نظرم این بهترین فرصت است تا گالری‌های شهرستانی بتوانند هنرمندان خودشان را معرفی کنند. گالری‌ها در شهرهای دیگر باید این فرصت را داشته باشند که منشا معرفی هنر و هنرمندان شهر خود باشند و اقتصاد هنر تنها مختص تهران نباشد. فضای بسیار خوبی شکل گرفته است و گالری‌داران به گرمی از دعوت ما استقبال کردند.شک ندارم در طول مدت برگزاری، جنب و جوش جذابی در باغ موزه ایجاد خواهد شد.

امید به سهم نهادهای دولتی در خرید آثار هنری
لیلی گلستان نماینده گالری‌ها در شورای سیاست‌گذاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز درباره این بخش بیان ‏کرد: امیدوارم در کنار گردهم‌آیی گالری‌ها در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جهت عرضه آثار هنری به مخاطبان شاهد تجربه خوبی هم در فروش آثار هنری باشیم.

وی افزود: امیدوارم که نهادهای دولتی هم در خرید آثار هنری سهمی داشته باشند و ما بتوانیم آثارمان را به مدیران بخش‌های دولتی نیز عرضه کنیم. می‌دانیم کار سختی است که دولتی‌ها خرید کنند چون بودجه کم است و وضعیت کشور هم خوب نیست. ولی امیدواریم که مدیران از این بخش از جشنواره استقبال کنند.

گلستان ادامه داد: اینجا جایی است که عموم مردم به آن می‌آیند. به نظر من این فرصت خیلی مغتنمی برای ‏طبقه متوسط است که بیایند و با هنرهای تجسمی آشنا شوند و اگر توانستند خرید هم بکنند. ما گالری‌دارانی که با این ‏جشنواره همراه شدیم، کاری را شروع کردیم و در ابتدای راه ‏هستیم. باید تا پایان این راه برویم و نهایت تلاش‌مان را بکنیم که اتفاق خوبی رقم بخورد.‏

چارسوی هنر در باغ موزه قصر از امروز پنجشنبه یازدهم بهمن ماه تا ۲۵ اسفند برگزار خواهد بود.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ۱۰ رشته جداگانه و در بخش مسابقه که «طوبای زرین» نام دارد از ۸ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

۲۴۱۲۴۱
 

۲۴۱۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =