حمله بهداد، پاسخ فوتبالیست‌ها و ورزشکارانی که بی‌غیرت نیستند

حاشیه پیامی که بهداد سلیمی منتشر کرد هنوز هم وجود دارد.فوتبالیست‌ها واکنش‌های زیادی به این پیام از خودشان نشان داده‌اند و حرفشان این است که بی غیرت نیستند.

نیمه های جمعه شب بود که بهداد سلیمی یک استوری در اینستاگرامش منتشر کرد. خیلی زود، زودتراز این که خیلی ها حتی فرصت دیدنش را پیدا کرده باشند، سلیمی آن پست را حذف کرد و به دلیل خیلی از حرف هایی که زده بود از مردم عذرخواهی کرد. پاداش های هزار دلاری برای فوتبالیست ها آن هم پس از ناکامی در جام ملت‌های آسیا بهانه انتشار این پست بود. اما این حرف خیلی از ورزشکاران غیر فوتبالی است که بارها و بارها از تبعیض حرف زده اند. از نابرابری ها گفته اند و جوایزی که هنوز به دست خیلی های شان نرسیده است.
 
کم هم نیستند. مجتبی عابدینی، احسان حدادی، حسن یزدانی و بقیه کشتی گیران. حتی بسکتبالیست ها و خیلی از والیبالی ها. با این حال این بار نوبت بهداد بود تا شاید برای دقایقی از کوره در برود، یاد زانوی مصدومش و وزنه هایی که زده بیفتد و شاید یاد حقی که باید در ریو به آن می رسید و نرسید. همان شبی که پاهای میلیون ها ایرانی زیر وزنه هایی که زده بود لرزید. بهداد درست یا غلط انتقادی را مطرح‌کرد اما خیلی زود پشیمان شد و هم پست قبلی اش را حذف کرد و هم با یک ‌متن از مردم عذر خواهی کرد تا شاید  حرف‌هایی که زده را کمی تلطیف کرده باشد.

همه انسان ها در زندگی اشتباهاتی می کنند، از خیریت مهدی طارمی گرفته تا همین آخری در جام ملت ها که هوار شدن سر داور استرالیایی که در سوت خودش ندمیده بود آرزوی میلیون ها ایرانی را بر باد داد. اشتباه اشتباه است. سلیمی از فدراسیون جهانی عذرخواهی کرد اما اگر اواین کار را نمی‌کرد چه اتفاقی می افتاد؟ آیا غیر از این بود که ممکن بود وزنه برداری ایران که یکی از مدال آورترین ها در المپیک است را محروم کنند؟ عذرخواهی کردن هیچ ایرادی ندارد و اتفاقا کسانی که پس از یک رفتار اشتباه عذرخواهی می کنند شهامت زیادی دارند. قصد، به هیچ عنوان توجیه رفتار بهداد نیست اما رفتار هماهنگ فوتبالی ها که مدتی است باب شده هم هیچ جای توجیهی ندارد. بارها و بارها شده که آنها یا پست های اینستاگرامی خودشان را پاک کرده اند و یا در مدح سرمربی یک پیام مشترک را منتشر کرده اند! ابزاری برای رسیدن به خواسته های جمعی که تکرارش ممکن است ضربه های بدتری را به خودشان و دیگران بزند. رفتار اشتباه را نباید با اشتباه پاسخ داد.

سلیمی حالا گوشه رینگ افتاده و مشت می خورد اما قطعا او هم نوع بیانش طور دیگری بوده و هرگز نمی خواسته در مسیری قدم بردارد که فوتبالی ها را بی غیرت یا با الفاظی این چنینی خطاب کند. بهداد خودش دوستان فوتبالی زیادی دارد و بارها برای تماشای تیم های محبوبش به ورزشگاه رفته است. بدون شک او با گل هایی که دوستانش زده اند بالا و پایین پریده و حتما قلب دوستانش در تیم ملی فوتبال هم با وزنه های سنگینی که زده است به لرزه در آمده است. بدون شک همه ورزشکاران چه وزنه برداران، چه فوتبالیست ها و ...که زیر پرچم ایران تلاش می کنند غیرت دارند که با کمترین امکانات و در سخترین شرایط دل مردم را شاد می کنند.
251 251
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فوتبال دوست IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    41 13
    خبر گزاری محترم. لطفا توضیح دهید چند نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال در نوشتن پاسخ برای سلیمی شرکت داشتند؟ البته نوشته سلیمی با ادبیاتی سخیف، دور از شان ورزش بود. بهداد سلیمی هم متوجه شد نوشته اش مورد پسند جامعه ورزش نیست. در صدد تصریح بر امد. ولی شکوه اش نسبت به پرداخت های خارج از عرف پا بر جاست. اکثر مردم و ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی بر این باور هستندکه پرداختی ها در فوتبال باید قانونمند شود.خبر گزاری محترم، مردم معترض هستند، چرا که جمعی از بازیکنان تیم ملی فوتبال، از نوشتن یک نامه ساده عاجز هستند و ارز ریالی را با عرض ...اشتباه می نویسند؟! چرا باید چنان مبلغ های کلانی دریافت کنند! و برخی، ان پول های باد اورده را خرج ارتیست ها کنند. پرداخت های کلان و غیر متعارف به سر مربی و بازیکنان تیم ملی باعث گردیده پولی که باید در جای جای این مملکت خرج زیر ساخت های فوتبال این کشور شود تا نونهالان و نوجوانان این کشور از امکانات ابتدایی فوتبال برخوردار شوند. ولی متاسفانه با بی تدبیری رئیس فدراسیون فوتبال خرج تعدادی اندک از فوتبالیست ها می شود.
    • FR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      22 51
      به وزنه بردارها بگویید فوتبالیست ها مثل شما با هورمون و تزریق و انواع مکمل های مثلا مجاز به مدال نمیرسند . عرق میریزند
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    69 19
    با نوشته سلیمی کاملا موافق بودم ولو به بعضیها بر بخورد راست میگن غیرت دارند دیگه تیم ملی نیان
    • US ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      35 10
      الان شمایی که منفی دادی واقعا موافق جایزه دلاری به فوتبالیست ها اونم پس از اینکه قهرمان نشدن هستی؟
  • ali SC ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 18
    همه ما یه لحظه احساسی میشیم و یه حرفی میزنیم. وقتی خودش پی به اشتباهش برده و پاک کرده و عذر خواهی کرده دیگه نباید کشش داد. بهداد هم کم برامون خوشحالی ارمغان نیاورده. زود تصمیم نگیریم و زود محاکمه نکنیم
  • US ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 5
    احسن،سنجیده و پخته.به جای اینکه به حواشی دامن بزنید دو تا نکته درست و حسابی نوشتید.دست مریزاد
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    31 14
    پهلوان بهداد سلیمی
  • US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    31 10
    واقعا این چه روش مسخره ای هست که فوتبالیست ها همگی به یک نفر حمله می کنن و همگی با هم پست می ذارن؟مگه جنگه؟
  • US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    26 1
    من می گم حق همه ورزشکارانی هست که برای ایران و ایرانی افتخار آفرینی می کنن
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    20 8
    مافياي فوتبال مال كاخ نشينان است براي سرگرمي مردم
  • US ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    41 9
    فوتبالی ها خیلی پر رو شدن
    • US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      8 2
      موافقم داداش
  • امیر.. IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    19 22
    بنده تا حدودی با پاسخ شما موافقم ولی این نکته رو نباید فراموش کنیم که پرداختهای کلان به فوتبالیستها در همه جای دنیا هست.یک بازیکن فوتبال به مراتب بیشتر از یک قایقران یا ژیمناست کار میگیره.بحث گردش مالی در اون ورزش خاصه.بله اگه برای یک مسابقه ژیمناستیک 100 هزار نفر برن و مسابقه فینال قایقرانی یا شطرنج یا بدمینتون رو 1 میلیارد نفر نگاه کنن حرف شما منطقیه.حق پخش و تبلیغات و .... میزان سطح درامد رو تعیین میکنن.اگه یه روزی فوتبال محبوبیتش رو از دست داد و برای مسابقه های باشگاهی وزنه برداری 40 هزار نفر به سالن رفتن این انتظار اقای سلیمی منطقیه.مثل این میمونه یک کارگر زحمتکش بیاد اعتراض کنه بگه من از صبح تا شب دارم زحمت میکشم و عرق میریزم برای 100 هزار تومن ولی اقای سلیمی صد ها میلیون جایزه میگیره و بازم ناراضیه.
    • یه فرد عادی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      6 2
      وقتی یه نفر میاد یه جواب منطقی و بدون احساسات میده چرا اینقد منفی میدین؟!!! کاملا درست گفتن پاداش فوتبالمون رو با پاداش فوتبال دیگر کشورها مقایسه کنید. مقایسه فوتبال با هر ورزش دیگری قیاس مع الفارقه
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      1 0
      چون همه جای دنیا فوتبال اقتصاد خودش رو داره و دولت پول همه باشگاهاش رو نمی‌ده
  • US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    27 7
    صمد نیکخواه بهرامی هم اومد پشت بهداد.همین خوبه ادامه بدید
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 4
    فکر کنم افتخار عضویت در نیم ملی آنقدر بالا است که دیگر نیازی به پرداخت پاداش نیست . فراموش نکنیم که عضویت در تیم ملی فوتبال درآمد بازیکنان را برای سال های متمادی تضمین می کند و آن ها در باشگاه های مختلف دستمزدهای کلان می گیرند در نتیجه چرا باید برای بازی در تیم ملی پول بگیرند و منت هم سر مردم بگذارند ؟
  • US ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    6 1
    خب آخه اینها قابل قیاس با هم نیستن
  • US ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    8 4
    فوتبالیست ها سالهاست پول مفت می گیرن
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    9 5
    بهداد یکدونه باشه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    9 5
    موافقم با بهداد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 1
    فوتبالیست مساوی است با غارتگر اموال بیت المال. لطفا چاپ کنید تا همه بدانند