سرنوشت مشترک تیم ملی فوتبال ایران و ارکستر سمفونیک تهران

علی رهبری، آهنگساز و موسیقی‌دان سرشناس ایرانی، با اشاره به مشکلات ارکستر سمفونیک تهران، تاکید می‌کند به این مجموعه باید مثل تیم ملی فوتبال بها داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی رهبری که مدتی کوتاه رهبری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده داشت، این روزها همچنان در قامت یک منتقد، بر مشکلات این مجموعه موسیقایی انگشت می‌گذارد و خواستار توجه بیشتر مسوولان به آن است. 

این موسیقی‌دان در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به صحبت‌های لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر) که چند روز پیش گفته بود برای بهبود وضعیت کیفی ارکسترهای ایرانی باید همان‌طور که برای فوتبال مربی خارجی می‌آورند، برای ارکسترها هم نوازنده و رهبر خارجی بیاورند، گفت: «حرف آقای چکناواریان درست است. البته صحبت از این نیست که رهبر ارکستر ایرانی یا خارجی باشد بلکه باید رهبری در ارکستر حضور داشته باشد که در عرض یک هفته سطح ارکستر را بالا بیاورد. ما اسفند ۹۳ در عرض یک هفته نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران را برای نواختن سمفونی ۹ بتهوون با کمک آقای ارسلان کامکار آماده کردیم و آن‌ها این اثر را عالی نواختند. ما کمبودی از نظر نوازنده نداریم.»

او ادامه داد: «در ۸۰ سال گذشته رهبرهای ارکستر سمفونیک تهران محلی بودند در حالی که باید رهبری بین‌المللی در این ارکستر حضور داشته باشد. ارکستر و فوتبال، هر دو برای چهره مملکت مهم هستند؛ در فوتبال سطح بالا فکر می‌کنند و انتظار تیم درجه یک از ایران دارند اما در ایران هنوز متوجه نشده‌اند چقدر اهمیت دارد سطح ارکستر بالا باشد.»

این رهبر ارکستر تاکید کرد: «فوتبال بدون سرمربی نمی‌تواند فوتبال باشد، ارکستر هم همین است. البته من به آینده خوشبینم زیرا می‌دانم امکانش هست یک هفته‌ای هم ارکستر را به سطح بالا رساند.»

علی رهبری فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی ملی و اکادمی موسیقی و هنرهای زیبای شهر وین است.او  از طرف بیش از ۱۲۰ ارکستر سمفونیک جهان از جمله وین، برلین، لندن، آمستردام، بروکسل، تورنتو، توکیو، مکزیک و… برای رهبری دعوت شده است و رهبر مهمان دائم ارکسترهای فیلهارمونیک چک، بلگراد و بروکسل است.

او همچنین رهبر دائم و مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در شهرهای بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران بوده و دارای بیش از ۲۵۰ آلبوم در بازار جهانی است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =