تداوم گازرسانی روستایی در استان اردبیل 

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، با اشاره به آمار گازرسانی دراستان گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی حتی یک شهر یا روستا در استان اردبیل گازرسانی نشده بود، اما در سال ۶۸ ، اولین روشنایی گاز در این استان نوید بخش محرومیت زدایی این استان شد، به گونه‌ای که اکنون صددرصد شهرها و بیش از ۹۰ درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، فیروز خدایی بیان کرد: تعداد شهرهای استان اردبیل را ۲۹ شهر اعلام کرد و گفت: همه شهرها قابلیت گازرسانی داشتند، همچنین ۱۶۹۵ روستا داریم که از این تعداد حدود ۱۴۰۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند و اکنون ۱۲۱۵ روستا گازرسانی شده‌اند. گازرسانی به ۱۷۱ روستای دیگر نیز در دست اقدام است که با تکمیل این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز به ۹۸ درصد می‌رسد.

وی افزود: یکی از اولویتهای مهم دولت تاکید بر گازرسانی به مراکز و واحدهای صنعتی است تا کمک به تولید و اشتغال‌زایی و رفع بیکاری را به همراه داشته باشد و صنایع استان با استفاده از این مزیت رقابتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد برای جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی که با تخصیص تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی برای صنایع اختصاص می یابد.

خدایی گفت: غیر از صنایع گازرسانی شده اکنون طرح گازرسانی به ۱۰۰ صنعت جدید نیز در دست اقدام است و در حال حاضر ۱۳۶۵واحد صنعتی عمده و جزء در استان به شبکه گاز وصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار داشت: طول خطوط انتقال گاز استان اردبیل را ۷۳۳ کیلومتر و طول خطوط تغذیه و توزیع این استان را ۹۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد که با اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، این مقدار قریب به ۱۱ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۹۱ روستا و ۲ محور صنعتی با اعتباری بالغ بر ۳۳۲ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و تصریح نمود : در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گام‌های نهایی برای تکمیل گازرسانی شهری و روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود تا در آینده نزدیک اردبیل را به عنوان استان سبز معرفی کنیم.

در پایان خدائی با اشاره به این‌که اکنون ۴۶۷ هزار مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند از آنان خواست در فصل زمستان با کنترل مداوم وسایل گازسوز و دودکش‌ها از سلامت آنها اطمینان یابند و به رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =