۸ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

پیام لغو سخنرانی لاریجانی در ۲۲ بهمن چه بود؟

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: این رفتارها خلاف شأن نظام و خلاف نظر مردم است
پیام لغو سخنرانی لاریجانی در ۲۲ بهمن چه بود؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و سخنگوی این حزب درواکنش به لغو سخنرانی لاریجانی گفت: اینکه با یک رئیس قوه این‌چنین رفتار می شود قابل قبول نیست ضمن آنکه چنین رفتارهایی نشان می‌دهد ما روسای قوا را قبول نداریم و این موضوع وقتی به مقامات انتخابی می رسد یعنی ما مردم را هم قبول نداریم.

به گزارش خبرآنلاین، قرار بود ۲۲ بهمن سخنران مراسم راهپیمایی کرج باشد اما با اولتیماتوم حسینی همدانی امام جمعه کرج تصمیم گرفت یک قدم عقب بنشیند و این سخنرانی لغو شود. صحبت بر سر لغو سخنرانی  علی لاریجانی است. آنطور که در اطلاعیه لغو سخنرانی رئیس مجلس آمده است «لطفی» قائم مقام آیت الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به رئیس مجلس اصرار می کند تا در مراسم ۲۲ بهمن کرج سخنرانی کند امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه کرج نسبت به این انتخاب واکنش نشان می دهد و می گوید: «گویا انتخاب سخنران روز ۲۲ بهمن در کرج از طرف مرکز بوده است، عده ای به این انتخاب اعتراض دارند. هفته آینده راجع به این موضوع بحث می کنیم که وظیفه ما چه خواهد بود. یک هفته ای به دوستان وقت می دهیم ببینیم تدبیری می اندیشند یا خیر» پس از این اظهار نظر بلافاصله دفتر رئیس مجلس در اطلاعیه ای اعلام می کند :« در پی حواشی به وجود آمده درباره سخنران مراسم ۲۲ بهمن کرج و در راستای حفظ وحدت، سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این روز در کرج لغو شد.».

در جریان نشست علنی روز یکشنبه مجلس نیز علی مطهری به حواشی لغو سخنرانی علی لاریجانی پرداخت و با اشاره به نطق وکیلی گفت: برخی از نمایندگان در جلسه امروز مجلس می‌خواستند درباره این موضوع تذکر دهند اما وقت نداشتیم که البته آقای وکیلی نیز اشاره‌ای به آن کردند می‌گویم مسئولان قضائی موضوع را دنبال کنند. او ادامه داد: ما به عنوان هیأت رئیسه مجلس وظیفه داریم از اقتدار، شأن و منزلت مجلس دفاع کنیم؛ انشاالله مقامات مسئول هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

هرچند به نظر می رسد این لغو سخنرانی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مراسم ۲۲ بهمن سال ۹۱ بود اما در نهایت این اتفاق نمی تواند توجیهی داشته باشد. اینکه درست در مراسم چهل سالگی انقلاب که اتفاقا همه از ضرورت وحدت و افزایش سعه صدر سخن می گویند لغو مراسم سخنرانی یک رئیس قوه به دلیل تفاوت فکری و نظری با امام جمعه نمی تواند چهره زیبایی از یک نظام بالغ نشان دهد. در همین راستا رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار به خبرآنلاین می گوید: افرادی که تندروی می کنند از هر طرف باشد محکوم هستند.

او ادامه می دهد: اینکه با یک رئیس قوه اینچنین رفتار می شود قابل قبول نیست ضمن آنکه چنین رفتارهایی نشان می دهد ما روسای قوا را قبول نداریم و این موضوع وقتی به مقامات انتخابی می رسد یعنی ما نظر مردم را هم قبول نداریم چراکه این فرد (علی لاریجانی) هم منتخب مردم به عنوان نماینده مردم قم و هم ۲۹۰ نماینده مجلس که منتخب مردم هستند، می باشد. به نظرم این رفتارها از سوی هرکسی سر بزند در شان مردم و نظام نیست.

او با بیان اینکه باید بساط این رفتارها در کشور جمع شود در پاسخ به این سوال که آیا باید دستگاه قضایی به این رفتارها ورود کند گفت:  شاید ضرورت نداشته باشد دستگاه قضایی به این موضوع ورود کنند اما به هر صورت دستگاه های نظارت بر ائمه جمعه هستند که باید به این موضوع ورود کنند.

رفتارهای آسیب زا

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر از اعضای جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان هم در گفت وگو با خبرآنلاین چنین رفتارهایی را آسیب‌زا خواند و گفت: در شرایط فعلی کشور برخوردهایی که منجر به تنش و دلگیری باشد پسندیده نیست، امروز ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام در برابر آمریکا و توطئه های بیگانه نیاز داریم بنابراین هر اقدامی که به اختلافات دامن بزند چه از سوی روحانیت، حوزه‌ها یا جریان‌های سیاسی به مصلحت کشور و نظام نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آقای لاریجانی از چهره‌های معتبر نظام هستند، ادامه داد: ایشان به امام و رهبری و به اصول انقلاب پایبند هستند و حفظ شان ایشان همانند شان همه خدمتگزاران نظام لازم است.

وی تاکید کرد: معتقدم در شرایط امروز که کشور نیازمند وحدت است برخوردهای اینگونه پسندیده نیست چرا که ثمره اختلافات عاید دشمن می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: حفظ شأن خدمتگزاران نظام همچون آقای لاریجانی که علاوه بر کارنامه روشن، امروز هم رئیس مجلس هستند ضروری است ضمن اینکه موضوع خاصی که مانع سخنرانی ایشان در کرج باشد، نمی بینم..

حال در این شرایط که کشور به شدت نیازمند وحدت همه نیروهای انقلاب برای حل مشکلات و پمپاژ آرامش و وحدت نظر مسئولان به جامعه است؛ بلندگوی اختلاف در دست گرفتن و بر طبل خواسته های سیاسی خود کوبیدن در دهه فجر انقلاب که یکی از مهمترین دستاوردهای آن توجه به آراء ملت به عنوان صاحبان اصلی کشور است چه پیامی می تواند داشته باشد؟آیا این موضوع جز این برداشت می شود که با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ملت ایران هنوز پیام اصلی انقلاب درست تبیین نشده و برخی افراد هنوز با آن آشنایی کافی ندارند؟ آیا جامعه از این رفتار جز این برداشت می کند که منتخبان آنها که نماینده اراده عمومی جامعه هستند جایی برای سخنرانی در مردمی ترین مراسم انقلاب ندارند و جریانی خواسته و ناخواسته اراده آنها را نادیده می گیرد؟   

۲۹۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عادل IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    85 3
    بنظر من مسیولین به جای حرف زدن و استفاده از کلمات دنبال حل مشکلات مردم باشن که اگر اینطور می بود مطمینا هیچ کس با سخنرانی اقای لاریجانی مخالفت نمی کرد . با تشکر ...
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    60 47
    پیام این لغو این است که همچنان طیف تندرو وخودسر ....
  • ایرانی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    24 1
    سلام. این چندمین پیام هست که می نویسم و نشان داده نمی شه، ولی اشکال نداره، دوباره می نویسم. این آقا چند ده سال هست که مسئول بودن و عملکرد ایشون در این چند ساله نشان از نبود درک درستی از مردم و شرایط جامعه داره. ایشون رو در اقدامی به نفع مردم شریک ندیدم. رد طرح بنزین از سوی ایشان آخرین مورد بود.
  • مهربان IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 30
    در این شرایط خاص ایران اختلافات سیاسی جناحی سم است و محکوم انشاا...اشتی همه جناح ها برای توجه به مشکلات مردم و مبارزه با رانت و اختلاس و...
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      0 4
      منفی چرا؟؟؟!!!
  • حسین پور IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 24
    کاملا صحیح است. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیاز داریم و هر اقدامی که به اختلافات دامن بزند به مصلحت کشور و نظام نیست. بنابراین اینکه برخلاف خواست و اراده توده مردم در چندین نوبت اجازه سخنرانی به آقای محمود احمدی نژاد ندادند نیز نشان از تندروی عده ای و عدم درک منطقی از آزادی بیان است!!
  • علی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    32 1
    سلام،آخه معلومه حرف تازه ای ندارند.باید بدانند مردم هم دیگه خسته شدن از کارهاشون.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    5 4
    پیام خوبی نداشت
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    14 1
    پیام خاصی نداشت ...
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    17 19
    درود بر امام جمعه کرج
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    14 0
    ... مردم از بعضی مسئولین ناامید شدن!!!!
  • محمدرضا OM ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    23 4
    خارج از اینکه سخنران کیست ، اصل اینکه حدود اختیارات امام جمعه و گستردگی آن زمینه بسیار مستعدی برای فساد قدرت است
  • یکی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 18
    پیام اینه که انقلاب موفق بوده.
  • GB ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    28 1
    ...لاریجانی کمتر حرف بزنه بهتره.
  • NL ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    44 0
    دعوای مقامات برسرمنافع است ...
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 0
    این رفتارها آثار .... است.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 1
    عجب ثلمه ای به دین وارد شد....
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    18 0
    ... به فكر حل مشكلات مملكت باشيد ...
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    11 23
    سلام اتفاقایکی از درست ترین کارها کار آقای حسینی همدانی امام جمعه محترم و انقلابی و ولایت مدار کرج بود. قطعا امام جمعه کرج دلسوز تر از علی مطهری و علی لاریجانی هست. ...
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    35 0
    ...ماو شما همه سرکاریم بابا.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    5 1
    پیام خوبی برای جامعه نداره
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    19 4
    ...لابد انتظار دارید با آقای لاریجانی همدلی کنیم؟
  • SC ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    23 4
    من پیشنهاد می کنم پست استانداری از ساختار دولت حذف شود و ائمه جمعه وظایف استانداران را انجام دهند. چند سالی اینطور باشد، شاید مشکلات حل شد.