عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، مطالب مطرح شده از سوی امام جمعه موقت تهران درباره انتقاد به مجلس را نشانه کم لطفی وی، بی اطلاعیش و یا ارائه اطلاعات غلط به وی دانست.

سیدرضا اکرمی نماینده تهران در واکنش به سخنان احمد جنتی امام جمعه تهران که گفته بود دولت و وزرا برای اجرای هدفمند کردن یارانه​ها شبانه​روزی کار می کنند و درست نیست که در چنین شرایطی مدام برای پاسخ به سوالات نمایندگان، به مجلس احضار شوند، به خبرآنلاین گفت: ما هر روز در کشور مسائل خاصی دارم. یک روز بحث انرژی هسته ای، یک روز بحث انتخابات، یک روز هم هدفمند کردن یارانه​ها. در کشوری که انقلاب شده همیشه مسائل حساس وجود دارد و نمی​شود که هر روز چیزی را بهانه عملیاتی نشدن نظارت مجلس کرد.

وی با ابراز تاسف از بیان اینگونه مطالب، ادامه داد: یک وزیر یا رئیس جمهور ممکن است که از صبح تا شب کار کند. این منافاتی ندارد که بررسی کنیم کارهای آنها بر طبق قانون هست یا آقایان دارند صبح تا شب خلاف قانون عمل می​کنند؟ بررسی​های ما نشان می​دهد که بخشی از کارهای آنها خلاف قانون است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از عملکرد بنگاه​های زودبازده به عنوان بخشی از اقدامات خلاف قانون دولت یاد کرد و گفت: در روزنامه​ها خواندم که 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد 3میلیون و 100 هزار شغل در نظر گرفته شده بوده اما فقط 900هزار شغل از قبل ایجاد بنگاه​های زود بازده ایجاد شده است. مجلس حق دارد که این موضوع را بررسی کند که چرا این کار محقق نشده است؟ چطور 20 هزار میلیارد تومان بودجه مملکت را هزینه کرده​اند که فقط 30 درصد اهدافشان محقق شده است؟

اکرمی با بیان اینکه نمی​شود برای اجرای هدفمند کردن یارانه​ها، نظارت مجلس بر دولت را خوباند، ادامه داد: چطور به بهانه اجرای این قانون، برکناری وزیر امورخارجه را که بر خلاف عقل، عرف، شرع و اخلاق بود را نادیده بگیریم؟

وی با اشاره به انتقاد آیت​الله جنتی به عملکرد استاندار شیراز در خطبه​های نماز جمعه تهران، متذکر شد: یک مرتبه سر یک استاندار صفر کیلومتر، گیر می دهند که چرا این کار​ها را می​کند و بعد به مجلس می​گویند که چرا نظارت می​کند؟ مگر همین استاندار ضعیف را وزیر کشور منسوب نکرده است؟ چرا مجلس نباید از وزیر به دلیل این کارش سوال کند؟

نماینده تهران بی​آنکه نامی از آیت الله جنتی ببرد ادامه داد: این آقایان یا کم لطفی می​کنند یا اینکه اطلاعات درست و درمان در دستشان نیست. شاید هم اطلاعات نیمه تمام و غلط به ایشان داده می​شود. یا اینکه چون کسی از آنها سوال نمی​کند که این حرف​ها چیست که می​زنید.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه چه کسی باید از ائمه جمعه درباره اظهاراتشان سوال کند؟، گفت: ای بابا، ما از وزرا سوال می​کنیم این را می​گویند، از امام جمعه​ها هم بخواهیم سوال کنیم....چه عرض کنم! خدا خیرتان بدهد!

گفتنی است آیت​الله احمد جنتی در نماز جمعه هفته پیش تهران گفته بود: متاسفانه در شرایط فعلی کاری در مجلس انجام می‌شود مبنی بر این‌که احضار وزرا به مجلس زیاد شده است. این نماینده عزیز، این وزیر می‌خواهد کار کند و باید شبانه‌روزی تلاش کند تا هدفمند کردن یارانه‌ها درست پیش رود و یک سوال شما گاهی 10 ساعت و یا 20 ساعت از وقت او را می‌گیرد و باید از معاونین و مشاوران مختلف خود موضوع را جویا شود تا بتواند در مجلس از خود دفاع کند و بعد هم آن آقا بگوید ما قانع نشدیم. آیا این درست است؟

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    کاری ندارد یک مجمع یا شورا هم برای سوال از امام جمعه ها درست کنید .
  • آ.س IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    واقعا آفرین به این جواب خوب. چقدر زود فراموش کردند یا خود را به فراموشی زدند که مجلس در راس امور است.
  • سيامک IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    صحبت ايشان واقعا منطقی وصحيح است .
  • ساسان IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    حالا جنتی بنده خدا یه چیزی گفت...
  • زارع IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    وزیری که میخواهد کار به این بزرگی راانجام دهد حتما باید بیشتر زیر ذره بین مجلس باشد تا کمتر دچار اشتباه یا انحراف عمدی وسهوی شود
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    شماماموریتتان سنگ لای چرخ دولت گذاشتن است شما سرباز لاریجانی هستید هرچه ایشان بگه درسته
  • محمد محمدی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    نمی دانم این چه هجمه هماهنگی است که علیه ایت الله جنتی در حال شکل گیریست.حالا نوبت به ایشان است ؟ اول علی مطهری و بعد اقای اکرمی؟واقعا برای هر دوی این بی بصیرتها متاسفام
  • خدارحم IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    حق با اکرمی ست
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    شايد هم چون زيادتر از شما اطلاعات دارند چنين مي كنند كه چنان نشود.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    مطمئن باشید که خدا ازتون تشکر میکنه که حقیقت وصداقت در گفتارو دارید
  • بدون نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    آقای جنتی نگفتند از وزیر سوال نکن گفتند بی مورد هی وزیر رو به مجلس نکشانید
  • عرشیا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    با سلام شما را به خدا وقت را از دست ندهید هرکس می تواند در هر مقامی در هر جایگاهی به این ملت نجیب و نحیف کمک کند انشاله
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    زنده باد ...
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    شما و آقای اکرمی و گروهی که شما هوادار آن هستید جوری سخن می گویید کانه دولت دشمن مردم است و کافیست تا لحظه ای از آن غافل شد تا به مردم و کشور لطمه بزند؟؟ راستی مگر این دولت منمتخب مردم نیست؟؟ کسی نگفته از دولت و وزراء سئوال نشود موضوع این است که دائم برای فخر فروشی وزراء را به مجلس نکشانید که نشان بدهید نظارت دارید
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    سخن از ما می گویی
  • زالزالک IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    اقا جون یدفعه بگین مجلس نمیخوایم ,خلاص <<فیتیله مجلس تعطیله>>
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مجلس خودش رو پشت مشکلات دولت قایم کرده مردم هم همه چیز را از چشم دولت میبیند.
  • محسن IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
    0 0
    به نظر من تمام نمایندگان باید جهت افزایش بصیرت کلاس های تقویتی بروند