موتور توسعه خطوط 6 و 7 مترو تهران روشن شد

ایرنا نوشت: مدیرعامل راه آهن شهری تهران و حومه گفت: پس از وقفه ای چند ماهه موتور توسعه خطوط 6 و 7 مترو تهران روشن شد.

علی امام اظهار داشت: به علت مشکلات بانکی و اقتصادی، پس از رکود یک ماه و نیمه در تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران در حال حاضر توسعه این خطوط در دستور کار قرار دارد و با بازدیدهای هفتگی این پروژه ها به سرعت در حال انجام است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم با اقدامات انجام شده ایستگاه های میدان صنعت، هلال احمر و تربیت مدرس را به بهره برداری برسانیم.
مدیرعامل راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: در خط 6 مترو تهران نیز 9 کیلومتر جنوبی این خط ، حدفاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا با 3 ایستگاه (دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا) تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
خط 7 مترو تهران دارای تونلی به طول 27 کیلومتر و تعداد 22 ایستگاه است که از شهرک امیرالمومنین (ع‌) واقع در منطقه جنوب شرق تهران شروع می شود و پس از عبور در بزرگراه محلاتی و تقاطع‌های بسیج و 17شهریور، در خیابان مولوی امتداد می یابد.
مسیر این خط همچنین در بزرگراه نواب صفوی امتداد دارد و به موازات تونل توحید و با عبور از کنار برج میلاد، در منطقه سعادت آباد واقع در شمال غرب تهران پایان می‌یابد.
کل مسیر پروژه به صورت زیرزمینی اجرا شده و یک دپو (پارکینگ) در ابتدای خط و یک پارکینگ در انتهای خط در نظر گرفته شده است.
همچنین خط 6 مترو تهران نیز بطول 31 کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.

** 85 درصد قطعات منفصله 70 واگن از گمرک بندرعباس ترخیص شد
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده تمامی قطعات منفصله 70 واگن خریداری شده از کشور چین از گمرک بندرعباس خارج می شود.
به گفته امام، عملیات مونتاژ 10 رام قطار معادل 70 واگن در کارخانه واگن سازی تهران در حال انجام است و تا پایان امسال این واگن ها در ناوگان مترو مورد استفاده قرار می گیرد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =