۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
تیر سمور سنگی به سنگ خورد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در اقدامی فرهنگی و زیست محیطی، یک قلاده سمور سنگی که در طی چند شب برای شکار پرندگان و مرغ های اهلی روستای برنجگان در حاشیه منطقه حفاظت شده هلن وارد می‌شد، در لانه مرغ های یکی از منازل محلی گرفتار و توسط یکی از دوستداران محیط زیست، صحیح و سالم به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کیار تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،شهرام احمدی افزود: این قلاده سمور توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست پس از اطمینان از سلامت کامل در منطقه حفاظت شده هلن رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: سمور سنگی یکی از پستاندارانی بوده که در چرخه محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. احمدی عنوان کرد: این جانور دارای قدی کوچک، پاهای کوتاه و انگشت‌رو است؛ بدنش باریک و کشیده، پوستش نرم و از گوشتخواران کامل است. وی ادامه داد: قد سمور در حدود ۷۰ سانتیمتر و موهایش خاکستری تیره است و دارای لکه‌های سفید در زیر گردن بوده؛ پوزه‌اش باریک ولی کشیده نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این جانور شب‌ها برای شکار از لانه‌اش خارج می‌شود و به لانه‌های مرغان و کبوتران حمله می‌کند.

احمدی در پایان با قدردانی از دوست‌داران محیط زیست و اهالی محترم روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده، تصریح کرد: هدف از رهاسازی گونه‌های حیات‌وحش در زیستگاه‌های اصلی آن‌ها حفظ تنوع زیستی آن مناطق است و از آنها درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش در نزدیکی مناطق مسکونی سریعاً به این اداره اطلاع داده و از نزدیک شدن به حیوانات جداً خودداری کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =