ایران نوشت:چندی قبل افرادی با مراجعه به پلیس از کلاهبرداری یک شرکت با عنوان «ماهان خودرو» شکایت کردند.

یکی از مالباختگان گفت: در یک سایت اینترنتی با تبلیغات وسوسه‌کننده این شرکت آشنا شدم. آنها مدعی شده بودند که در کوتاه‌ترین زمان خودروها را تحویل می‌دهند. ما هم ضمن اعتماد به تبلیغات و بدون بررسی بیشتر به دفتر شرکت مراجعه کردیم. فکر می‌کردیم که شرایط خوبی است و باید از آن استفاده کرد اما بعد از ثبت‌نام و واریز مبالغ اولیه تازه متوجه دروغ بودن وعده‌های آنها شدیم.

یکی دیگر از مالباخته‌ها در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از طریق یک سایت اینترنتی با شرکت ماهان خودرو آشنا شدم؛ با شماره‌ای که در سایت اعلام کرده بودند تماس گرفته و با خانمی که خود را منشی شرکت معرفی کرد، صحبت کردم، در نهایت بعد از اعلام شرایط واگذاری خودرو در کمتر از یک هفته، شماره حساب متعلق به شخصی به‌نام محمد به من داده شد و من نیز مبلغ ۶۰ میلیون تومان را به این حساب واریز  کردم و مابقی مبلغ موردنظر را نیز در قالب یک فقره چک به شرکت تحویل دادم.

شاکی دیگری نیز گفت: از طریق سایت تبلیغاتی با شرکت ماهان خودرو آشنا شدم، روز ۱۳ آذر ۹۷ به آدرس شرکت در فلکه اول صادقیه مراجعه کرده و مبلغ ۵۰ میلیون تومان کارت کشیدم، ۴۰ میلیون تومان باقی مانده را نیز در قالب دوفقره چک بین‌بانکی به شرکت تحویل دادم.

​یکی دیگر از مالباختگان نیز که از جنوب کشور برای ثبت سفارش خودرو به شرکت ماهان خودرو مراجعه کرده بود، در اظهاراتش به‌کارآگاهان گفت: پس از آشنایی با این شرکت روز ۱۵ آذر ۹۷ به شرکت مراجعه کرده و ۱۲۰ میلیون تومان پول به حساب این شرکت واریز کردم، به من گفتند که در پنجم دی برای تحویل خودرو مراجعه کنم اما زمان مراجعه به شرکت، متوجه تعطیلی آن شدم، تلفن‌ همراه تمام اعضای شرکت نیز خاموش شده و کسی جوابگوی من نبود.بدین ترتیب شکایت‌ها در شعبه هفت بازپرسی ناحیه دو تهران علیه شرکت «ماهان خودرو»، با موضوع کلاهبرداری تشکیل و پرونده به اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری چهار نفر از اعضای اصلی این شرکت گفت: این افراد، در یک اقدام ضربتی و همزمان، دستگیر و به اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و تحقیقات از آنها برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار قرار گرفته است. با شناسایی تعدادی از مالباختگان پرونده تاکنون ارزش این پرونده به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده که با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده و احتمال شناسایی دیگر مالباختگان، احتمال افزایش ارزش مالی پرونده کماکان وجود دارد.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =