هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی برای طرح آب‌رسانی خلخال 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: برای تکمیل و بهره برداری از بزرگترین طرح آبرسانی شرب استان اردبیل در خلخال ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اصغر سلیمان زاده بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سه محور احداث سد تامین کننده آب شرب، خط انتقال آب از سد تا تصفیه خانه و احداث مخازن ذخیره آب شرب در خلخال هم اکنون بطور همزمان در حال اجرا و تکمیل است.

وی گفت: برای احداث سد خانقاه بفراجرد و تامین کننده اصلی آب شرب خلخال با گنجایش بیش از ۶ میلیون متر مکعب با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.

سلیمان زاده با بیان اینکه این سد علاوه بر تامین آب شرب خلخال و ۳۰ روستای مجاور سد بخشی از آب اراضی کشاورزی پایاب را تامین خواهد کرد، اظهار داشت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا تیرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همزمان با عملیات اجرایی احداث سد بفراجرد و تامین کننده آب شرب شهر، طرح های خط انتقال آب از این سد تا تصفیه خانه و از محل تصفیه خانه تا مخازن ذخیره آب آغاز شده و هم اکنون در حال اجرا است.

سلیمان زاده گفت: تصفیه خانه آب شرب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت های مجری آن تاکنون اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال برای آن هزینه کرده و برای تکمیل پروژه نیز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه خط آبرسانی ۱۱ کیلومتری خلخال هم اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و ۶.۵ کیلومتر لوله گذاری مسیر سد تا تصفیه خانه آب شرب اجرا و همچنین احداث ۲ مخزن ذخیره آب در ۲ نقطه از شهر در حال اجرا می باشد.

سلیمان زاده با بیان اینکه بهره برداری از طرح آب رسانی خلخال تا شهریور سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای جوار سد بفراجرد در میان مدت ۳۰ ساله تامین می شود.

وی به تخصیص اعتبار برای عملیات اجرایی سه سد با اهداف کشاورزی ، شرب و صنعت در خلخال اشاره کرد و افزود: برای پروژه های سدسازی مجره ، نیاخرم و اندبیل این شهرستان در مجموع ۱۵ میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین گفت: آب مورد نیاز برای احداث شهرک گلخانه ای طولش خلخال اختصاص یافته و تخصیص ۱۲ لیتر آب در ثانیه مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =