صادرات مرغ گوشتی به خارج از آذربایجان‌غربی ممنوع شد!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود سوداگری در بازار گوشت استان و ایجاد حساسیت‌ها در این خصوص گفت: با دستور استاندار، صادرات مرغ گوشتی به خارج از استان ممنوع شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی استان در جمع خبرنگاران گفت: روند قاچاق دام نسبت به سه ماه گذشته کاهش یافته ضمن اینکه کنترل خوبی نیز در این زمینه انجام می‌شود لذا با توجه به افزایش تولید گوشت قرمز در استان، افزایش قیمت غیرطبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود حساسیت‌ها در زمینه گوشت و مرغ، با دستور استاندار صادرات مرغ گوشتی از استان به سایر استان‌ها ممنوع شده است.

داهیم درخصوص انتشار تصاویر فروش ضایعات گوشت نیز گفت: گوشت، استخوان و چربی جزو فراورده‌های دامی است و ضایعات محسوب نمی‌شود لذا بسته‌بندی و عرضه آنها به عهده عرضه‌کنندگان فرآورده‌های پروتئینی است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی همچنین افزود: ۱۰ درصد مرغ‌های تولیدی استان بدون آنتی بیوتیک است ضمن اینکه هم‌اکنون ۸۰۰ واحد پرورش مرغ در استان فعال هستند و در زمینه تولید مرغ گوشی با تولید سالیانه ۵۰میلیون قطعه رتبه چهارم کشور را داریم ضمن اینکه ۶۵ درصد تخم‌مرغ‌های استان وارداتی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =