۸ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

نمره انقلاب در ۴۰ سال

سید رضا اکرمی
نمره انقلاب در ۴۰ سال

همه ما باید دست به دست هم دهیم نه آنکه تنها از صدا و سیما و تریبون نماز جمعه انتظار داشته باشیم. مطبوعات باید درس زندگی و اخلاق به مردم بدهند و نه اینکه بجای عیب‌گویی، مسخره کنند.

۲۲ بهمن سال ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، شروع کردیم به تغییر و تحول در همه چیز اعم از سیاست، فرهنگ، اخلاق، اقتصاد و.. خوشبختانه نمره ما در این چهل سال  در همه ابعاد، مقبول بوده است و نه مطلوب؛ مطلوب به معنای ایده‌ال یعنی آن که در کشور فساد، ظلم، دروغ، تهمت و.. رواج نداشته باشد.

ظاهرا این ایده‌ال تنها در حکومت امام زمان(عج) تحقق  می‌یابد. برخی افراد مومن و متدین هستند که هرگز دروغَ نمیگویند و خیانت نمیکنند و اهل فساد نیستند، برخی هم اهل ظلم و فساد و اختلاس تباهی‌اند. این قضیه اختصاص به کشور ما نداشته و در همه جوامع قابل مشاهده است.

عده‌ای با مرزشکنی، به سگشان بیشتر از صندوق صدقات بها میدهند. بجای مظلومین و محرومین،  میلیون‌ها تومان خرج سگشان می‌کنند و این فرهنگ صحیحی نیست. همانطور که قرآن کریم می‌فرمایند:«و تعاونوا علی البر و التقوا»

ما باید به سمت مسئله مقبول برویم. یعنی اکثریتمان به سمت عدالت و انصاف  و آزادگی حقیقی بروند. این مهم منوط به آن است که همه ما دست به دست هم دهیم نه آنکه تنها از صدا و سیما و تریبون نماز جمعه انتظار داشته باشیم. آموزش و پرورش، آموزش عالی و مطبوعاتمان هستند که باید درست شوند. فرهنگ عمومی چه در مدرسه و دانشکاه و خیابان و.. باید تبدیل به فرهنگ انصاف شوند.

هرروز صبح برایم هشت روزنامه‌ منتشره‌ صبح می‌آورند تا بنده بررسی کنم. اینها باید درس زندگی و اخلاق به مردم بدهند و نه اینکه بجای عیب‌گویی، مسخره کنند.

همه‌مان اشکال داریم. مطبوعات باید به ما صبر و حوصله و تحمل بدهند و بخش خصوصی و دولت و مردم  باید دست به دست هم دهند تا ناهمواری‌ها و مشکلات را برطرف کنند.

* عضو جامعه روحانیت مبارز

۲۹۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =