فرانسه  موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد

فارس نوشت: نیروی هوایی فرانسه در ماموریتی که تمام شرایط حمله اتمی در آن رعایت شد، یک تیر موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد.

 در حالی که آمریکا و روسیه در روابط تسلیحاتی دچار تنش شده‌اند، فرانسه به عنوان یکی از قدرت‌های موشکی جهان به تازگی موشکی با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد.

 به نوشته «بیزینس اینسایدر» در ماموریتی که تمام مراحل یک حمله اتمی در آن اجرا شد، جنگنده «رافائل» نیروی هوایی فرانسه در حالی که یک نوبت سوختگیری هوایی نیز انجام داد، یک  تیر موشک بدون مهمات  و قادر به حمل کلاهک اتمی شلیک کرد.

 سخنگوی نیروی هوای فرانسه در این زمینه گفت:«این حملات بر اساس نوع سامانه‌های جنگی برنامه ریزی شده اند که در فواصل منظم اما نادر انجام می‌شود.»

فرانسه همچنین ناوگانی از موشک‌های بالستیک زیر سطحی دارد که برخی از آن ها قادر به حمل کلاهک اتمی هستند.

این روزنامه در تحلیلی نوشت: فرانسه دومین کشور اتمی اروپا، در حال قدرت نمایی نظامی و نشان دادن استقلال خود از آمریکا بعد از سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ابن کشور در امور دفاعی است. این اقدام فرانسه بعد از خروج آمریکا و روسیه از پیمان پیمان منع موشک‌های اتمی میان‌برد رخ داد. این کشور در حالی که متحد آمریکا محسوب می‌شود اما  به شدت در حال فاصله گرفتن از واشنگتن در سیاست خارجی و امور نظامی  و در حال افزایش  توان زرادخانه اتمی جهت نمایش استقلال خویش است.

 رئیس جمهور فرانسه نیز چندی قبل در جریان دیدار خود با ترامپ ایده تشکیل ارتش اروپا را داد. هرچند که تحلیلگران با توجه به حضور ناتو  آن را غیرضروری برشمرده و در نتیجه شکل گیری آن را بعید دانستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =