مدل جدید کابینت که فضای آشپزخانه را دوبرابر می‌کند

محیط آشپزخانه‌ شما هم کوچک و دلگیراست؟ به دنبال یک مدل زیبا برای کابینت‌ها هستید؟ نمی‌دانید چه کابینتی مناسب دکور شماست؟ در این مقاله سعی می‌کنیم تا بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما بگذاریم.

شاید تا زمانی که دست به تغییر دکوراسیون آشپزخانه نزنید، متوجه تأثیر بسزای کابینت‌ها در زیباتر شدن خانه نداشته باشید. توجه کنید که انتخاب درست طرح مناسب و رنگ زیبا برای کابینت آشپزخانه چنان نتیجه دل‌چسبی به همراه دارد که شاید تمام خانه را تحت تأثیر قرار دهد. این ویژگی حتی در خانه‌های کوچک‌تر با آشپزخانه‌های جمع و جورتر بیشتر به چشم می‌آید. اما چطور باید یک مدل کابینت مناسب پیدا کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی کابینت آشپزخانه یک علم است

شاید شما هم با دیدن عکس کابینت‌های جدید و زیبا به فکر تغییر دکوراسیون خود بیافتید. اما باید توجه داشته باشید که طراحی و ساخت کابینت، دیگر به یک علم تبدیل‌شده که هنر، آن را همراهی می‌کند تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

انتخاب کابینتی که هم به سلیقه شما نزدیک باشد و هم هزینه متناسبی داشته باشد، کار دشواری است. برای اینکه بدون هزینه اضافی بهترین انتخاب را برای آشپزخانه‌تان داشته باشید، حتماً با یک متخصص ساخت کابینت مشورت کنید. خیلی از کابینت‌سازها قبل از شروع کار، یک فایل سه بعدی از آشپزخانه به شما نشان می‌دهند که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما نقش موثری داشته باشد.

استاد کار

کدام رنگ و مدل کابینت را انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین نکته برای ساخت کابینت، انتخاب رنگ آن است. برای داشتن کابینت شیک، سعی کنید که بیشتر از دو رنگ به کار نبرید مگر در مدل‌های مخصوص و آن‌هم با مشورت متخصص! زیرا انتخاب کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های کوچک جز شلوغی محیط، هیچ نتیجه دیگری ندارد. بهتر است از رنگ‌های مکمل در کنار هم استفاده کنید. معمولاً برای فضاهای کوچک و کم‌نور از رنگ‌های روشن و گرم استفاده می‌شود و برای فضاهای دل‌باز از رنگ‌های سنگین و شاد. برای انتخاب رنگ نیز می‌توانید از متخصص‌ها مشورت بخواهید.

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ 

کابینت‌ها ازنظر مدل و سبک به دو نوع کابینت‌های مدرن و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند. کابینت‌های کلاسیک معمولاً دارای ارتفاع کمتر و عرض و عمق بیشتر هستند. درها با حاشیه‌های تاج مانند که اتفاقاً امسال روی بورس هستند از دیگر ویژگی‌های کابینت‌های کلاسیک است. اما کابینت‌های مدرن ارتفاعی بلند و کشیده داشته و نسبتاً عرض کمتری دارند. این کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های کلاسیک، چهارچوبشان در نمای درهای کابینت‌های مدرن بسیار ساده و تخت است.البته برای انتخاب هرکدام از این سبک‌ها، دکوراسیون داخلی خانه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن انتخاب کنید.

کدام جنس کابینت بهتر است؟

امروزه استفاده از نئوپان و فلز تقریبامنسوخ شده است و بیشتر کابینت‌ها از جنس MDFهستند. یکی از زیباترین کابینت‌های MDFکه امروزه خیلی باب شده‌اند، هایگلاس نام دارد. درواقع  هایگلاس نوعیMDF است که روی سطح آن با یک‌لایه روکش پلکسی پوشانده شده است. پلکسی نوعی پلاستیک است که ظاهری بسیار شفاف و شیشه‌ای دارد. این نوع کابینت‌ها به دلیل خاصیت منعکس‌کنندگی نور آشپزخانه را بیشتر می کنند و اگر آشپزخانه کم‌نوری دارید، بهتر است از هایگلاس‌ها استفاده کنید.

استاد کار

رنگ دیوارها را عوض کنید

گاهی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه و آشپزخانه بهتر است که رنگ دیوارها را نیز مطابق با رنگ کابینت‌ها عوض کنید.  زیرا تأثیری که رنگ دیوار روی جلوه پیدا کردن کابینت دارد، غیرقابل‌انکار است. البته بهتر است درزمانی که سفارش ساخت کابینت را داده‌اید و قبل از آماده شدن آن، دست‌به‌کار نقاشی ساختمان بزنید. به‌این‌ترتیب احتمال چکه کردن رنگ روی کابینت‌های نو به صفر می‌رسد و بعد از تمام شدن کار نقاشی، کابینت‌ها را نصب خواهید کرد.

استاد کار

استادکار چطور در انجام این کارها به ما کمک می‌کند؟

استادکار یک اپلیکیشن خدماتی است که از خدمات منزل، ساختمانی، فنی و تأسیساتی تا خدمات زیبایی و سلامت، نظافتی و بهداشتی و حتی خدمات خودرو را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می‌کند.

استادکار درواقع پلی است میان متخصصان خوش‌نام و افرادی که نیاز به دریافت خدمات دارند و به‌این‌ترتیب  می‌شود کارهای خانه را روی برنامه‌ریزی مناسب انجام داد. درواقع استادکار شرایطی را به وجود می‌آورد که بتوانید هوشمندانه تصمیم به دریافت خدمات بگیرید. به‌این‌ترتیب که با بررسی امتیاز متخصصان و همچنین نظر کاربران دیگر که از خدمات استفاده کرده‌اند بهره ببرید و بهتری متخصص را برای انجام کار خود انتخاب کنید.

از ویژگی‌های استادکار می‌توان به پیدا کردن متخصص در کمترین زمان، بازدید و کارشناسی رایگان توسط متخصص، تعیین ساعت و زمان حضور متخصص، قیمت‌های شفاف و کارشناسی شده، پشتیبانی تیم استادکار در تمام مراحل انجام کار و موارد دیگر اشاره کرد.

اگر شما نیز به دنبال دریافت خدمات کابینت سازی و نقاشی ساختمان و یا دیگر خدمات ساختمانی و منازل هستید همین حالا می‌توانید به اپلیکیشن و وب‌سایت استادکار مراجعه کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =